Busslinks flytt- och målericirkus anno 2010

Startat av Fredrik Gelin, 27 mars 2010, 11:37:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Karsten

Både 6640 och 5686 siktades utanför kontorsfönstret i sina nya färger idag.

Oskar A

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 21 april 2010, 15:48:54 PM
Hittills har några bussar hunnit byta färg:

6601-02, 6611 och 6640 är numera blåa.
5686 är numera röd och snart är även 5683 röd.

Det verkar som om de har lite svårt att hinna med det tempo som önskas nede i Katrineholm...
//Fredrik

Lyckades springa på två av dessa vid Danderyds Sjukhus i samband med min och JoSes resa idag. Misstänker att jag även såg 5686 men den försvann tyvärr lika snabbt som den dök upp:


Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

M224

Du har inga bilder på aktern på bussarna? Vore ju kul om de kanske är lackerade på rätt sätt för en gångs skull...

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


bussjöns

Citat från: M224 skrivet 22 april 2010, 16:51:35 PM
Du har inga bilder på aktern på bussarna? Vore ju kul om de kanske är lackerade på rätt sätt för en gångs skull...

Jonas S har ju visat en bild på en nylackad B9S med övre halvan helt svart. Jag vågar däremot nästan påstå att på de vagnar som jag sett så är det en blandning mellan blått och vit beroende på vagn. Så nej, något mönster verkar det inte vara denna gång heller. ::)

//Bussjöns

M224

Citat från: bussjöns skrivet 22 april 2010, 22:09:04 PM
Jonas S har ju visat en bild på en nylackad B9S med övre halvan helt svart. Jag vågar däremot nästan påstå att på de vagnar som jag sett så är det en blandning mellan blått och vit beroende på vagn. Så nej, något mönster verkar det inte vara denna gång heller. ::)

//Bussjöns

Precis vad jag misstänkte.

Fredde

Tycker det verkar vara lite hoppande i 66-serien på de bussar som målas om. Finns det ingen logisk nummerföljd?


M224

Citat från: Fredde_J skrivet 22 april 2010, 22:18:54 PM
Tycker det verkar vara lite hoppande i 66-serien på de bussar som målas om. Finns det ingen logisk nummerföljd?



Detta har jag också reagerat på, varför detta hoppande?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M224

Citat från: Bussmicke skrivet 22 april 2010, 22:39:01 PM
Man upphör inte att förvånas ;)


Vad/vem syftar du på? Vad är det nu då som är så konstigt?  ???

Nico


Citat från: Fredde_J skrivet 22 april 2010, 22:18:54 PM
Tycker det verkar vara lite hoppande i 66-serien på de bussar som målas om. Finns det ingen logisk nummerföljd?

Hela 66-serien i sig är även den aningen udda då den nu innehåller både blå såväl som röda B9S, samt Scania OmniLink i både ledvagns- såväls om normalvariant.  :P
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

M224

Det är tråkigt att man blir utpekad som tramsgubbe för att man gillar ordning och reda.

Jag tänker som så att varför inte göra det lätt för sig, varför ha massor med olika busstyper och färger i samma nummerserie. Det måste ju vara enklare att hålla reda på vagnarna om de blå heter 6601-6620 ex.


Fredde

Citat från: Nico skrivet 22 april 2010, 22:40:58 PM
Hela 66-serien i sig är även den aningen udda då den nu innehåller både blå såväl som röda B9S, samt Scania OmniLink i både ledvagns- såväls om normalvariant.  :P

Då gäller det att ta rätt vagn vid vagnuttag, annars kanske man får se det mest oväntade...? ::)


Nico


Citat från: Fredde_J skrivet 22 april 2010, 22:45:52 PM
Då gäller det att ta rätt vagn vid vagnuttag, annars kanske man får se det mest oväntade...? ::)

Nu är det iofs. som tur oftast så att det inte är så blandat på de olika garagen. Däremot gäller det för en å annan trafikledare att hålla tungan rätt i mun ibland. Å andra sidan är inte detta direkt något nytt. Rekordet tror jag Connex/Veolia hade under sluttampen på Råsta där det förekom sex olika vagntyper (varav fyra var Scania och två var Volvo) i deras 48-serie. Det enda var att alla var normalvagnar så man slapp riskera att ta ut en ledvagn av misstag...  :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman