Busslinks flytt- och målericirkus anno 2010

Startat av Fredrik Gelin, 27 mars 2010, 11:37:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BadTab


buskörare


buskörare

Nu är nog alla Solarisar utflyttade ur Stockholms innerstad. 7406 är i Veddesta på besök, dom andra är på ön.

Matte

Citat från: buskörare skrivet 20 augusti 2010, 01:28:07 AM
Stämmer ja. Lite kontrast till Solarisarna kan man säga.

Då har ni fått 2 bra bussar ut dit. Kanske lite gamla men ack så sköna att köra.

buskörare

Citat från: Matte skrivet 20 augusti 2010, 07:41:23 AM
Då har ni fått 2 bra bussar ut dit. Kanske lite gamla men ack så sköna att köra.

Okej. Ja, vi får väl se om jag får köra dom. Solarisarna krånglar en hel del, så kanske.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Citat från: Bussmicke skrivet 20 augusti 2010, 12:43:17 PM
Vilken depå var det nu igen?

Dom är flyttade från Handen till Lidingö. Troligen relativt tillfälligt, men hur lång tid vi ska ha dom och vad dom ska göra sen vet jag inte.

Måns Johannesson

Citat från: buskörare skrivet 20 augusti 2010, 13:29:35 PM
Dom är flyttade från Handen till Lidingö. Troligen relativt tillfälligt, men hur lång tid vi ska ha dom och vad dom ska göra sen vet jag inte.

Med tanke på att alla linjer Lidingö kör har låggolvskrav (och rullstolsramp, det gäller dock inte 73) blir de troligen inte långvariga.

/Måns

buskörare

Citat från: Måns Johannesson skrivet 21 augusti 2010, 13:38:10 PM
Med tanke på att alla linjer Lidingö kör har låggolvskrav (och rullstolsramp, det gäller dock inte 73) blir de troligen inte långvariga.

/Måns

Precis. Tror det är tillfälligt tills alla Solarisar är satta i trafik och ledvagnarna är på plats.