Dagens Maltesiska skönheter...

Startat av Bussmicke, 25 mars 2010, 21:27:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 04 april 2010, 22:46:15 PM
Nice Micke!
Fortsätt med den här serien. Det är länge sedan man var på Malta nu, så det kanske vore dags snart igen  :)
/J

Tack, jag spånar redan på en återresa så snart jag kan
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Denna 627:a är diggablare än Strömblads dito... ;)



"Hem" till Sliema fick man åka denna:

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

I kväll blir det två bilder. En från Valetta och en från Mosta med domen i bakgrunden som var lite halvknepig att få med bra.



//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kim

Citat från: Bussmicke skrivet 05 april 2010, 01:13:27 AM
Tack, jag spånar redan på en återresa så snart jag kan


Jeg synes at i mangler fokus på, at alle disse busser forsvinder til næste år! Så hvis man skal til Malta og "digge" dem, så skal man nok til at købe billetterne.

Bussmicke

Jag har inte fått klart för mig; När de försvinner och när sista dagen är?
Hörde så många olika bud där nere i höstas.

Måste till Gozo också för jag misade för mycket då jag missade studera tidtabellerna där.
Efter lunch är busstrafiken nästan obefintlig utom juli-september då det är bättre.
Så i september bär det nog av. Om inte förr...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

#20
Dessa tillhör kanske inte skönheterna men de kanske blir kvar?

Linje 65 mot Sliema



450 mot Mater Dei Hospital/University

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Är ni fortfarande intresserade? Jag lägger inte ut för ofta?
Nåväl, Idag 4 Goodies från San Giljan/Sant Julians.
Skulle ta bussen vid 8:30 till Naxxar men åkte lite tidigare och hoppades av i San Giljan för att få bilder från ännu en stad, således kunde jag pricka en en extra.







//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Strömblad

Citat från: Bussmicke skrivet 05 april 2010, 01:37:07 AM
Denna 627:a är diggablare än Strömblads dito... ;)

Ja, den verkar ju nice... Men hur är det med tillgängligheten?  :o
/J  ;)

Ersa

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 09 april 2010, 12:42:02 PM
Ja, den verkar ju nice... Men hur är det med tillgängligheten?  :o
/J  ;)

De är vackra, men medtag eget njurbälte samt hörselskydd! De har stötigare gång och högre inre ljudnivå än en B9S. 8)

Carl Eric

Jag tycker att nummerplåtarna ser Svernska ut, har jag rätt?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

I kväll Rabat, kanske mer senare..


//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Strömblad

Trivsamma bussar det där om man slipper köra eller åka dem dagligen  :)
I Rabat ligger Libyens ambassad. Vi tog bussen dit och ansökte om visum.
Vi hade runt en vecka på Malta (lite i längsta laget, finns inte så mycket att göra där...). Kom dit med båt från Sicilien. En katamaran som hette San Frangisk. Nilla blev sjösjuk och spenderade hela överfarten på toaletten (och upptäckte inte att det var en Vårgårdatoalett hon kräktes i  ;) ).
Själv hade jag lite problem med att dricka min öl pga den gropiga sjön. Svårt att träffa munnen med hålet på burken  :o
Från Malta flög vi sedan till Tunisien. Enda gången (hittills  8) ) jag fått mitt namn uppropat i högtalarna på flygplatsen med uppmaningen om att omgående gå till gaten för omedelbar ombordstigning. De ville köra 30 min tidigt, och vi hade inte druckit upp pilsnern i flygplatsbaren  :D
/J

Bussmicke

Mycket öl på dina resor....
Och jo visst, på Malta finns mycket att se göra göra och bussarna njuter man gärna av dagligen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Strömblad

Till skillnad från dig ser jag mina resor som njutning och inte arbete  ;D
Skål
/J

Bussmicke

Jag njuter när jag Inte arbetar, Malta är njutning
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.