Ang Busslink i GBG

Startat av Bussgubben, 24 mars 2010, 19:33:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussgubben

Någon här som vet om det kommer finnas scheman som man kan köra blandat dvs sent på kvällen och tidigt på morgonen? Hörde att det ska finnas krav på sånt schema som tillgängligt!

buskörare

Det finns det nog överallt. Såvida man inte inför tidssökningen där, då får du ju välja själv. Problemet är väl hur tidigt och sen det blir, kör- och vilotiderna ställer till det lite. Våra tidigaste mornar och natt-tjänsterna är fasta just för att dom är svåra att kombinera med annat.

Zella

Åtminstånde Mölndal kommer att ha tidssökning... vet inte om partille kommer att ha det.


Bussgubben

Såhär menar jag: Man jobbar varannan helg och så är det 2 veckor morgonpass och 2 veckor med sena pass. Veolia har såna scheman nu! Men det ska väl finnas hos Busslink också då det vad jag vet är ett krav på att det finns såna scheman!

Zella

Citat från: Bussgubben skrivet 25 mars 2010, 18:53:04 PM
Såhär menar jag: Man jobbar varannan helg och så är det 2 veckor morgonpass och 2 veckor med sena pass. Veolia har såna scheman nu! Men det ska väl finnas hos Busslink också då det vad jag vet är ett krav på att det finns såna scheman!

Det dära känner jag igen från Linjebuss/Connextiden nere i småland... Krav av BBA eller.

Jag vet inget om systemet om tidssökning ännu... men det låter som man själv väljer start och sluttid.