På gamla riksväg 1 Hallunda-Södertälje

Startat av Ersa, 25 februari 2010, 17:37:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Obs! Alla bilder togs vid stillastående!


1960 års vägnät har vissa svårigheter att svälja 2010 års trafik när motorvägsbron i Södertälje blir skadad.


Förseningen ökar.


Maskera regskylten? Nej, bilägaren får öppet skylta med detta! :o


Att alltid lämna en lucka på 75-100 meter framför sig även vid stillastående var en ny intressant köteknik jag aldrig sett förr. Denne bilist blev omkörd många gånger och halkade längre och längre bak i kön. Speciellt när allt stod still.

När jag äntligen kommer upp på E4:an vid Södertälje Syd låter biljettmaskinen meddela att jag vid samma tid borde vara framme i Norrköping...

Niklas Bygdestam

Hur länge var motorvägen avstängd? Det verkar som om den är öppen igen
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ersa

#2
Den var helt avstängd från tidig morgon (krocken skedde vid sjutiden) ända fram till långt efter lunch. Under eftermiddagen öppnade man ett körfält på bron, och så var det till sena kvällen. Hur det var dagen efter vet jag inte.

the0fiskis



Ersa

Citat från: Camilla skrivet 25 februari 2010, 20:35:49 PM
Du kan  läsa här varför vägen var avstängd
http://peterlindvall.se/display.asp?newsID=3885&visa=bilder&mapp=public_pictures/100223_lastbil2

Den artikeln visar dock bara halva sanningen - om ens det.
Lastbilen fick man bort snabbt, men bron var man tvungen att inspektera grundligt, vilket tog många timmar.

Marc

Tror jag får lära dig en alternativ väg till Södertälje via Huddingevägen-Tumba-Vårsta! Tog mig 35min Älvsjö-Södertälje C vid lunchtid, enda kö som fanns var trafikljusen inne i Södertälje.
Har även använt mig av Skanssundets färja vid vissa tillfällen, den förlänger (om du har tur med färjan) restiden med 30 min Stockholm-Norrköping.