Västerbron över Rålambshovsparken

Startat av JDS, 17 februari 2010, 23:28:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JDS



kan inte längre ses från denna vinkel!

groenis

Kan och kan
Det är kanske så att "Fru Johansson" säkert undrar varför vi vill ut på hennes balkong ;D

För att kunna se den vyn igen så för man säkert betala dyrt,
Jag tror inte att de är några billiga lägenheter idag

I den gamla uppfarten "glömde" jag allt som jag kom ihåg 1 timme innan på uppkörningen.

/Lennart

Danne B.

Den där uppfarten är ju ganska saknad egentligen... Var ju smidigt som fasen att svänga upp där om man kom Rålambshovsleden och skulle mot Södermalm eller för all del bara Fredhäll eller Essinge-öarna! Nu måste man ju åka runt Lindhagensplansrondellen eller svänga höger uppför den nya vägen från rondellen (Drottningholmsvägen)... Klart osmidigare!

//Danne

JDS

Citat från: Danne B. skrivet 18 februari 2010, 11:04:12 AM
Den där uppfarten är ju ganska saknad egentligen... Var ju smidigt som fasen att svänga upp där om man kom Rålambshovsleden och skulle mot Södermalm eller för all del bara Fredhäll eller Essinge-öarna! Nu måste man ju åka runt Lindhagensplansrondellen eller svänga höger uppför den nya vägen från rondellen (Drottningholmsvägen)... Klart osmidigare!

Ja oj, stort problem!  ;D

Danne B.

Citat från: JDS skrivet 18 februari 2010, 17:02:46 PM
Ja oj, stort problem!  ;D

Det sa jag väl iofs inte... Men att belasta den redan eländiga rondellen vid Lindhagensplan med ännu mer trafik är ju knappast den perfekta lösningen heller...

//Danne

Ulf Rådeström

Jag tycker inte alls rondellen är något problem - där har trafiken i allmänhet flutit på även under vägarbetstiden till stora delar.
Problemet är väl snarare när man kommer upp på Görwellsgatan - där det tar lite extra tid att komma runt kroken över Västerbroplan från Fredhällshållet istället.

Danne B.

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 19 februari 2010, 08:28:06 AM
Jag tycker inte alls rondellen är något problem - där har trafiken i allmänhet flutit på även under vägarbetstiden till stora delar.
Problemet är väl snarare när man kommer upp på Görwellsgatan - där det tar lite extra tid att komma runt kroken över Västerbroplan från Fredhällshållet istället.

Okej... Men då är vi iaf överens om att det var smidigare när den där uppfarten fanns... Du slapp Gjörwellsgatan och jag slapp stå för rött och köa i rondellen... ;)

//Danne