MAN i Söderhallen idag

Startat av Bussmicke, 07 februari 2010, 21:14:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Lövdahl

Trevligt, Söderhallen måste ha fått en enormt modern fordonsflotta nu
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Bussmicke

Ja och det blir bara bättre o bättre dag för dag..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Hmm, men rampluckan ser förvånansvärt fult ut på dessa, gick det inte att utforma den på något bättre sätt?

MrRep

Citat från: Cyklisten skrivet 07 februari 2010, 21:56:16 PM
Hmm, men rampluckan ser förvånansvärt fult ut på dessa, gick det inte att utforma den på något bättre sätt?

Men äntligen så har MAN ramplucka som följer specifikationen på XPND kopplingen. Den gamla rampluckan var inte ens i närheten till XPND kopplingens minmum krav för storlek på luckan 8)

Matte

Citat från: MrRep skrivet 07 februari 2010, 22:01:35 PM
Men äntligen så har MAN ramplucka som följer specifikationen på XPND kopplingen. Den gamla rampluckan var inte ens i närheten till XPND kopplingens minmum krav för storlek på luckan 8)

Ja man slipper ju klämma fingrarna med den typen av lucka med P8 koppling än många andra rampluckor.

jocke

Är de bara jag, eller ser förarbåset väldigt stort ut?
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Mycket läckert! Tack för dessa bilder.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

homer

konstigt att man inte kan bestämma sig om de ska vara låggolv eller lågentre i innerstan

för övrigt hoppas jag dem blir vita runt fönstret bak

Yujin Zhang

Ååå, stämpelplatta med stämpelhållare! Det saknar Arrivabussarna (kanske inte ingick i upphandlingen? :P).

Ulf Rådeström

Citat från: homer skrivet 07 februari 2010, 23:47:04 PM
konstigt att man inte kan bestämma sig om de ska vara låggolv eller lågentre i innerstan

för övrigt hoppas jag dem blir vita runt fönstret bak

Va? Vaddå bestämma sig för låggolv eller lågentré??
Alla leveranserna av bussar sedan gasens införande har ju varit låggolv...MAN-boggie, Solaris och nu MAN-korta...lågentré var ju något som kom på gamla tiden på 90-talet.
Att man köpte några lågentré till Hornsberg var ju ren test avScanias nya etanolvagnar inför leveranser till ytterområdena.

2. Hoppas innerligt att det inte blir något vitt - SLs nya design var väl att det vita skulle bort tyckte jag?

Ulf Rådeström

#12
Citat från: jocke skrivet 07 februari 2010, 22:47:51 PM
Är de bara jag, eller ser förarbåset väldigt stort ut?

Du har helt rätt - man har ökat på utrymmet lite med hjälp av att flytta en bit av väggen bakom föraren lite bakåt, och dessutom ändrat lite på "knapprampens" placering under fönstret (flyttats framåt så att den bättre motsvarar åtkomlighet för armarna)

Se bild nedan, föreskrivna utrymmet för benen till passagerarna har tydligen klarats exakt, medan föraren har fått lite mer utrymme bakåt  :)


Möllers

Dom borde göra hella lacken trött sam lack övrigt  :P

jocke

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 07 februari 2010, 23:57:12 PM
Du har helt rätt - man har ökat på utrymmet lite med hjälp av att flytta en bit av väggen bakom föraren lite bakåt, och dessutom ändrat lite på "knapprampens" placering under fönstret (flyttats framåt så att den bättre motsvarar åtkomlighet för armarna)

Se bild nedan, föreskrivna utrymmet för benen till passagerarna har tydligen klarats exakt, medan föraren har fått lite mer utrymme bakåt  :)


Där ser man, tur man slipper sitta bakom med sina 197 cm. Fast man kanske skulle sitta som en kung i förarsätet då :D
Jag förändrar era liv med detta inlägg