Vinterforsinkelser på godt og vondt

Startat av Bergenga, 17 december 2009, 13:08:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bergenga

Som en del kanskje har fått med dere så har det faktisk kommet vinter i Danmark og Skåne. I mine øyne var det ikke spesielt mye, men det blir visst mer enn nok for de som ikke er vant til det.

Problemene startet først da jeg skulle inn mot København, for på grunn av is i sporvekslene gikk det bare S-tog hver 20. minutt, og det så ut til at jeg kunne miste toget derfra til Malmö.
Da jeg kom til Københavns Hovedbanegård rakk jeg ikke egentlig det toget jeg skulle, men jeg rakk det forrige, som avgikk et par minutter etter at jeg egentlig skulle reist derfra, men vi måtte stå og vente lenge før vi kom oss til Kastrup, men derfra gikk det strakt og vi ankom Malmö C én time etter vi forlot Hovedbanegården.
Så var det bare å springe det jeg orket med sekk både på magen og ryggen for å nå bort til Svävarterminalen, men knapt 100m før jeg nådde dit så jeg Bus4You kjøre. Det var ikke spesielt gøy.
Jeg gikk tilbake til Malmö C og kjøpte meg billett til første toget til Göteborg i håp om å nå igjen bussen der. Tog er jo greit det, men det blir kjedelig å sitte timesvis uten Internett og glane ut på et flatt landskap. Toget var oppe i 15 minutters forsinkelse, men den ble lett kjørt inn og vi nådde Göteborg med mer enn 10 minutters margin på Bus4Yous avgang.
Så nådde jeg altså bussen jeg tidligere hadde mistet ... trodde jeg. Men da jeg nevnte at jeg hadde mistet den i Malmö og var glad for å nå den igjen der, så sa sjåføren at bussen fra Malmö var 2 timer forsinket på grunn av vinterføret! Plutselig ble altså alt snudd opp ned og jeg kan si meg heldig med at jeg ikke rakk bussen i Malmö. Jeg måtte jo betale togbilletten så reisen ble ekstra dyr, men med tanke på at jeg kanskje ikke hadde nådd bussen videre fra Oslo, så vet jeg ikke om det var så ille. I Oslo har jeg nesten to og en halv time overgangstid, men når bussen da var to timer forsinket før Göteborg kunne det blitt stress i Oslo. Det slipper jeg forhåpentligvis å tenke på nå.

Altså kan en forsinkelse faktisk forårsake at man slipper en annen forsinkelse. Er det ikke flott? :D

Ha en riktig god førjulstid alle sammen, lykke til på reisen dere som skal hjem til jul, og kjør pent alle dere som skal kjøre alle de andre! :)
Mvh.
Øyvind Berg

Knut

Måtte det bli slik imorgen også. Få seg en lang og fin ventetid i G.borg
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge