Slopning av H 18E -"serie 2"

Startat av Svoca, 04 december 2009, 22:19:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Svoca

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 17 mars 2010, 09:27:46 AM
Nja, det gick nog lite fort här, 4769 tillhör fortfarande Råsta så vitt jag vet, men är för tillfället utlånad till Hornsberg.
//Fredrik
Nja, är inte så säker på att 4769 tillhör Råsta. Enligt verkstaden Söderhallen så lånades 4769 just från
Täby. 4769 blev inte långvarig i Söderhallen, utan den flyttades till Hornsberg. I utbyte fick Söderhallen
låna 5090 från Hornsberg.

Ted Selander

Citat från: Svoca skrivet 17 mars 2010, 15:03:44 PM
Nja, är inte så säker på att 4769 tillhör Råsta. Enligt verkstaden Söderhallen så lånades 4769 just från
Täby. 4769 blev inte långvarig i Söderhallen, utan den flyttades till Hornsberg. I utbyte fick Söderhallen
låna 5090 från Hornsberg.

Njo, visst hör den hemma i Råsta. Tillfälliga rymningar kan inte alltid förhindras.

/Ted

Svoca

Det tycks vara en komplicerad historia runt buss 4769. Tillhör Råsta, utlånad till Täby (där hämtade Söderhallen denna buss), utlånad till Söderhallen och slutligen (?) utlånad till Hornsberg. Fortsättning
följer.....??

Nico


Nja, så komplicerat är det knappast... bara man inte lyssnar för mycket på vad verkstaden i Söderhallen säger då de troligen inte varit direkt involverade i det hela och vad gäller Täby så har de nog fått det helt om bakfötterna.  ;)

Det här är egentligen lite OT, men då jag deltog på ett hörn för att koordinera denna lilla grej mellan drifterna på Söderhallen och Råsta så kan jag utan att avslöja några större hemligheter berätta att 4769 kördes från Råsta för ett par dagar sedan – har för mig att det var i torsdags. Beroende på diverse orsaker så ställdes vagnen på Tjärhovsplan där sedan den eftermiddagens förare på Flex7 mötte upp och tog över vagnen för vidare färd till Söderhallen.

Då det väl kanske inte är helt bra med en uddavagn på det viset så gjordes någon dag efteråt ytterligare en rockad mellan Söderhallen och Hornsberg. De senare har ju ändå en del 47-vagnar i sitt stall så 4769 passade lite bättre där.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Svoca

Citat från: Nico skrivet 17 mars 2010, 21:18:57 PM
Nja, så komplicerat är det knappast... bara man inte lyssnar för mycket på vad verkstaden i Söderhallen säger då de troligen inte varit direkt involverade i det hela och vad gäller Täby så har de nog fått det helt om bakfötterna.  ;)

Det här är egentligen lite OT, men då jag deltog på ett hörn för att koordinera denna lilla grej mellan drifterna på Söderhallen och Råsta så kan jag utan att avslöja några större hemligheter berätta att 4769 kördes från Råsta för ett par dagar sedan – har för mig att det var i torsdags. Beroende på diverse orsaker så ställdes vagnen på Tjärhovsplan där sedan den eftermiddagens förare på Flex7 mötte upp och tog över vagnen för vidare färd till Söderhallen.

Då det väl kanske inte är helt bra med en uddavagn på det viset så gjordes någon dag efteråt ytterligare en rockad mellan Söderhallen och Hornsberg. De senare har ju ändå en del 47-vagnar i sitt stall så 4769 passade lite bättre där.
Tackar för klarläggandet!

Mikael T Nilsson

Tack för klargörandet av historien med 4769.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Svoca

"Skrothörnan" på Söderhallen har börjat rensas de senaste veckorna. Ett antal H 18E/MaxCi har åkt sista resan till Hölö. Kvar står nu fem d:o och väntar på resan mot "döden" i Hölö - 5035, 5036, 5043, 5044 och 5049.