"Busslink Hållplatsservice"...

Startat av Ulf Berlin, 30 november 2009, 18:43:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...I SL-land har denna lilla sericebil som här har lunchuppehåll
vid Torsvikstorg på Lidingö 10 november i år./Ulf






Den har säkert även något inventarienummer?

Någon som vet om Busslink endast "kollar" sina egna linjers hållplatser eller om t ex denna bil
används"centralt" av SL och även inspekterar t ex SWE och VEOs hållplatser i SL-land?

Optimal

Varje företag har sin egen bil/bilar.

Leif D

Detta borde ju vara något som är utmärkt att upphandla av andra företag, så kanske man skulle få en bättre effektivitet och förmodligen proffsigare utfört arbete.
I Östergötland sköts motsvarande av företag i anläggnings och städbranscherna. Dessa sköter även tidtabellsomskyltning och ändringar i samband med evenemang och spår/väg-arbeten.
;-)

Yujin Zhang

Citatså kanske man skulle få en bättre effektivitet och förmodligen proffsigare utfört arbete.

Det här får du gärna utveckla...

Jag tycker entreprenörerna (huruvida det är Busslink, Swebus, Roslagståg mfl) gör redan ett superbt jobb.

MrX

Busslink har hand om hållplatsservicen i Tyresö också även fast det är ett Nobinaområde

Leif D

Citat från: Yujin Zhang skrivet 30 november 2009, 19:57:49 PM
Det här får du gärna utveckla...

Jag tycker entreprenörerna (huruvida det är Busslink, Swebus, Roslagståg mfl) gör redan ett superbt jobb.

Tycker nog ofta man ser slarvigt utfört arbete inom SL-området, men jag är kanske för känslig för detaljer då.....
Men det finns kanske olika bra utförande även där.
;-)

Yujin Zhang

Citat från: Leif D skrivet 30 november 2009, 21:13:03 PM
Tycker nog ofta man ser slarvigt utfört arbete inom SL-området, men jag är kanske för känslig för detaljer då.....
Men det finns kanske olika bra utförande även där.

Det skulle vara kul att veta vad andra 08or tycker om hållplatsservice här i Stockholm. För min del vet jag inte riktigt om jag skulle kalla vissa saker för slarv. Men här kommer lite efarenheter från min sida iaf:
1) När SL bestämde sig att byta utformingen på tidtabellstavlorna i busskurer. Då var det någon id**t som tyckte att man skulle använda limpistol för att klistra de tunga tavlorna på glassrutan (och då bara två raka streck lim). Vad hände? Jo, det var bara slå lite så rasade hela tavla (och kanske den brevid). Några dagar senare kunde man se tavlor på golvet på många hållplatser. Jag tror inte ens man hann byta klart alla innan man märkte problemet. Numera är dessa dock fastskruvade mot glaset.
2) När det gäller klo**er på glasrutan/repor med kniv osv tror jag man har fullt upp med andra saker, t.ex. byta alla sönderslagna glasrutor...
3) Här vid Kragstalund stn har de bytt en eller flera rutor 2-3 gånger (för de var sönderslagna bla) sedan vi flyttade hit för drygt ett år sedan. En annan sak som några tycker om att göra är att smeta hundbajs på glasrutan. Men ovasett vad problemet är brukar man se nya fina rutor (eller tvättade...) efter max 1-2 dagar. Hundbajset var borta samma dag för er som undrar.

Detta är alltså bara mina egna tankar kring hållplatsservice här i Stockholm.

HB

Citat från: MrX skrivet 30 november 2009, 20:59:15 PM
Busslink har hand om hållplatsservicen i Tyresö också även fast det är ett Nobinaområde

I nyare kontrakt följer ansvaret för hållplatsskötsel själva bussavtalet vilket det inte gör i äldre kontrakt. /Henrik/