Distans mellan flygplatser

Startat av Martin Maltkvist, 27 november 2009, 09:57:41 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Hur långt är det mellan Arlanda, både över Malmö och via Helsingborg/Helsingör? En mobil sitter jag med och kan inte kolla Eniro.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ingwar Åfeldt

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 27 november 2009, 09:57:41 AM
Hur långt är det mellan Arlanda, både över Malmö och via Helsingborg/Helsingör? En mobil sitter jag med och kan inte kolla Eniro.

Mellan Arlanda och vad då?

Dson

Menar du nu den väg som plan flyger, den absolut kortaste vägen mellan Arlanda och Kastrup, eller bilvägen..?
Flyger man så är sträckan ca 295 nm + in&utflygningsvägar, då kan man lägga till ca 30-40 nm om man får flyga de längsta. Det motsvarar ca 600 km...
Åker man däremot bil (E4+E20) så hamnar vi på 663 km till Limhamn+Öresundsförbindelsen vilken väl är runt 15-20 km?

Martin Maltkvist

Tack, det andra flygplatsnamnet glömde jag att skriva ut.:)
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

farsta

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 27 november 2009, 09:57:41 AM
Hur långt är det mellan Arlanda, både över Malmö och via Helsingborg/Helsingör? En mobil sitter jag med och kan inte kolla Eniro.

Tänkte bara tipsa om att så gott som alla mobiler idag klarar att tex kolla Eniro. Antingen genom de speciella wapsidorna. Eller så installerar du det lilla gratisprogrammet Opera mini. Då kan du i princip gå in på de flesta internetsidor. Har själv en SE k810i som kom för kanske 3 år sedan och utför de flesta ärenden när så krävs. Tror tom att man kan betala med kort via Opera mini. Inte helt säker dock. Även mail är sällan några problem med nyare telefoner.

Bengt Jönsson

Citat från: farsta skrivet 29 november 2009, 07:45:54 AM
Tänkte bara tipsa om att så gott som alla mobiler idag klarar att tex kolla Eniro. Antingen genom de speciella wapsidorna. Eller så installerar du det lilla gratisprogrammet Opera mini. Då kan du i princip gå in på de flesta internetsidor. Har själv en SE k810i som kom för kanske 3 år sedan och utför de flesta ärenden när så krävs. Tror tom att man kan betala med kort via Opera mini. Inte helt säker dock. Även mail är sällan några problem med nyare telefoner.

Opera Mini kan verkligen rekommenderas!
Har det själv på min C702:a och det fungerar som "hemma"!
:D

/B

Martin Maltkvist

Citat från: farsta skrivet 29 november 2009, 07:45:54 AM
Tänkte bara tipsa om att så gott som alla mobiler idag klarar att tex kolla Eniro. Antingen genom de speciella wapsidorna. Eller så installerar du det lilla gratisprogrammet Opera mini. Då kan du i princip gå in på de flesta internetsidor. Har själv en SE k810i som kom för kanske 3 år sedan och utför de flesta ärenden när så krävs. Tror tom att man kan betala med kort via Opera mini. Inte helt säker dock. Även mail är sällan några problem med nyare telefoner.
Själva Enirosidan går bra att läsa men det är kartbilderna som jag inte lyckats visa i mobilen.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin