Huvudmeny

Söndagsbild 100

Startat av Jona, 15 november 2009, 06:24:09 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

Se där ja det finns ju några,, men dessa bussar är lite svåra för oss sörlännigar att se... ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Simon Bertilsson

Vem använder egentligen en bakruta i en buss? Det känns som en rätt onödig detalj som är där mest för saks skull.
Minns iofs högstadietiden när somliga (inte jag!) använde bakrutan i skolbussen för att moona mot bilisterna bakom. ;)

Jonas Gustafsson

Citat från: yngrot skrivet 15 november 2009, 16:20:08 PM
Navkapslar på en Swebus är väl väldigt ovanligt??? Jag har då inte sett det på nån jag sett under årens lopp vad jag minns..

Det har förekommit hos Swebus Vg. (Vilket ju inte är så långt från Borås ;D)
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

AO

Men det känns ju som att standarden för denna bussmodell är att den har bakruta. Alttså krävs det att man specar att man inte vill ha någon bakruta. Frågan är varför man tycker det är så viktigt att det inte ska finnas någon sådan.

yngrot

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 16 november 2009, 21:09:56 PM
Vem använder egentligen en bakruta i en buss? Det känns som en rätt onödig detalj som är där mest för saks skull.
Minns iofs högstadietiden när somliga (inte jag!) använde bakrutan i skolbussen för att moona mot bilisterna bakom. ;)

Jag tycker bakrutan är bra att hålla lite extra koll på vägen bakom mig ...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

RoTe

Det braiga med bakruta är väl nödutgången.