Huvudmeny

Promenerat E 22!

Startat av IngemarJ, 12 november 2009, 22:20:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

IngemarJ

Hej!

I Måndags var jag ute och promenerade på den kanske mest betydande delen av E 22 i gammal tid, delen Schlutup-Selmsdorf: Rätt igenom järnridån och över Tysklands interna gräns. Det var en känsla att numera kunna promenera mellan två grannbyar på något så fridfullt som en cykel/gång-bana!

Hälsar

Ingemar

IngemarJ

Ingen som har sagt något om min promenad och nutidseuropas största händelse?

Funderar

Ingemar

BMJ

Citat från: IngemarJ skrivet 15 november 2009, 23:55:52 PM
Ingen som har sagt något om min promenad och nutidseuropas största händelse?

Funderar

Ingemar
Skulle vara kul om du hade bilder, hur ser det ut idag 20 år efter raserandet av järnridån? Vilka spår från förr finns kvar?

Bengt Jönsson

Citat från: IngemarJ skrivet 12 november 2009, 22:20:06 PM
Hej!

I Måndags var jag ute och promenerade på den kanske mest betydande delen av E 22 i gammal tid, delen Schlutup-Selmsdorf: Rätt igenom järnridån och över Tysklands interna gräns. Det var en känsla att numera kunna promenera mellan två grannbyar på något så fridfullt som en cykel/gång-bana!

Hälsar

Ingemar

Strax öster om Lübeck där förut spårvagnen och sedan bussen vände innan "die Wende"..  ;D
Var där 1985!
/B

Stefan K

Intressant!
Var själv i området vid 1986 och betraktade gränsen från en gata i ett villaområde, Schönberger Weg! Vi vågade oss dock aldrig fram till gränsen då!

IngemarJ

På  västsidan kunde du ha knatat fram till bommen utan minsta bekymmer, bara du inte passerade stolpen.

Hälsar

Ingemar