Mobilknappande busschaufför i HD

Startat av Jonas, 10 november 2009, 22:06:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


the0fiskis

håller helt med
väntar med spänning  8)

Ersa

Citat från: UNTPå motorvägen mellan Stockholm och Uppsala tog han upp den mobiltelefon som tillhör bussen och började kontrollera nya bokningar på företagets hemsida och vilka som betalt eller inte betalt för resan, enligt den order han fått från arbetsgivaren.

Men vi som kör på SwEx kan kontrollera exakt samma information under körning, då vi gör det på biljettmaskinen? Är det mer okej att knappa på en biljettmaskin/datorskärm/BussPC än på en mobiltelefon som ju också kan sitta fast på panelen medan man knappar på den. Vart går gränsen?

Bara ett gäng öppna frågor.

Björn Ax

Ja vad säger man.

Snart får vi väl knappt köra medan vi kör.

Då det utsätter passagerarna för en olycksrisk genom att befinna sig i trafiken.

Kanske lite överdrivet men det har fan blivit nån sorts sport att filma oss chaufförer och sedan beklaga sig i tv.

Jag brukar dock inte använda mobilen när jag kör men jag brukar ändra riktning på biljettmaskinen innan jag kommer till ändhpl så det är klart. Men man kanske inte vågar det snart för nån kan filma en.  ???

MartinMartin

Det händer att jag också ändrar riktning på bilj.maskinen, tar ett kortare samtal eller skyltar om bussen osv men här var det väl frågan om kontorsjobb samtidigt som han körde.
Jag skulle inte känna mig bekväm att åka med en chaufför som sitter och går igenom bokningar och prickar av i nån pärm eller lista samtidigt som han kör.
Måste väl finnas nån annan person som kan göra det eller också kan han väl stanna för att fixa det där.

Richard

Citat från: Björn Ax skrivet 12 november 2009, 02:02:39 AM

Kanske lite överdrivet men det har fan blivit nån sorts sport att filma oss chaufförer och sedan beklaga sig i tv.



???