Hjälp gällande hockeybussar

Startat av Mittlinje, 24 oktober 2009, 14:13:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mittlinje

På en blogg gällande ett av Elitserielagen i hockey nämndes det om en buss i hög standard lackad i en klubbs färger och dess klubbmärke. Givetvis trodde man att föreningen ägde bussen men det var givetvis ett bussbolag som sponsrade, att föreningen lägger ner pengar på en buss som man nyttjar fåtal timmar per dygn är knappast troligt, särskilt när man måste ha personal att framföra fordonet med också. Att vissa föreningar, då särskilt i lägre divisioner, köper en gammal buss för ungdomsverksamheten gäller ju inte enbart hockey utan hela föreningsSverige.
Detta gav mig inspiration om att redovisa vad som funnits/finns i bussvärlden och bland er som läser här finns många "proffs" med bilder, anekdoter osv. Bloggägaren, som finns på elitserieklubbens hemsida, håller just på att redovisa NHL-tröjor på olika sätt och tänk om han kan få material som visar bilder och text om bussar, det kan bli nästa "redovisning". Förhoppningsvis kan det ge mer förståeelse gällande vårt intresse - BUSSAR - men också en historisk tillbakablick. Läste för ett tag sedan på Elitseriedomarnas hemsida gällande inredning i domarnas omklädningsrum där det på något ställe fanns bastu, på annat en skinnsoffa osv. Bussarnas utrustning, vad har lagen ställt för krav, osv.
Vill du delge allt från bilder till anekdoter så skriv - givetvis vill jag att det delges alla här, t ex i denna tråd - men också till min e-post michas_epost@hotmail.com. Givetvis kräver jag att text och bild skall uppges på bloggen där informationen anges.


PS! På väg till match - hoppas på 3 poängmot 08