Färdskrivarblad, färdigfyllda

Startat av BigM, 12 oktober 2009, 21:38:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BigM

Ämnet kan vara lite missvisande och jag vet inte ens om det hamnade i rätt avdelning i forumet.

Är det någon som vet om det går att beställa Färdskrivarblad med namnet färdigtryckt? Det kan låta som lathet av stora mått, men det hade varit fint med färdigfyllda kort med både namn och avreseort, det blir ju alltid samma för mig ändå. Även destinationen fingo vara färdigtryckt.

/BigM


Wetjo

Citat från: BigM skrivet 12 oktober 2009, 21:38:22 PM
Ämnet kan vara lite missvisande och jag vet inte ens om det hamnade i rätt avdelning i forumet.
Är det någon som vet om det går att beställa Färdskrivarblad med namnet färdigtryckt? Det kan låta som lathet av stora mått, men det hade varit fint med färdigfyllda kort med både namn och avreseort, det blir ju alltid samma för mig ändå. Även destinationen fingo vara färdigtryckt.
/BigM

Vad jag vet får det inte vara färdigtryckt. Jag kan ju ha fel.  :-\ Du får satsa på en digital färdskrivare... ;-)

Kaxen

Lär inte finnas även om det visst skulle varit praktiskt med åtminstone namnet tryckt på bladet. Teoretiskt skulle även avreseorten kunna stå, men slutdestinationen kan ju inte stå eftersom du inte får fylla i den förrän du kört klart (även om du vet var du ska sluta).

Martin Maltkvist

Citat från: BigM skrivet 12 oktober 2009, 21:38:22 PM
Ämnet kan vara lite missvisande och jag vet inte ens om det hamnade i rätt avdelning i forumet.

Är det någon som vet om det går att beställa Färdskrivarblad med namnet färdigtryckt? Det kan låta som lathet av stora mått, men det hade varit fint med färdigfyllda kort med både namn och avreseort, det blir ju alltid samma för mig ändå. Även destinationen fingo vara färdigtryckt.

/BigM
Den stora grejen med färdskrivarblad är för mig just att få sitta bakom ratten och plita ner dessa uppgifter, nästan som mental förberedelse inför den annalkande körningen.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Krille

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 13 oktober 2009, 08:12:53 AM
Den stora grejen med färdskrivarblad är för mig just att få sitta bakom ratten och plita ner dessa uppgifter, nästan som mental förberedelse inför den annalkande körningen.

Tro mig, man blir LESS.  ::)

/K

Simon Bertilsson

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 13 oktober 2009, 08:12:53 AM
Den stora grejen med färdskrivarblad är för mig just att få sitta bakom ratten och plita ner dessa uppgifter, nästan som mental förberedelse inför den annalkande körningen.

Det säger du nu! ;)
Vänta ett par år, så ska vi se om det är så roligt att släpa på diagrambladen, hålla dem i ordning och fylla i dem var morgon...  :P

Busstobbe

Fast om ett par år blir väl de analoga färdskrivarna mer och mer ovanliga med dagens utveckling.

Simon Bertilsson

Citat från: Busstobbe skrivet 15 oktober 2009, 20:09:00 PM
Fast om ett par år blir väl de analoga färdskrivarna mer och mer ovanliga med dagens utveckling.

Absolut. Sedan juni 06 ska ju alla nya bussar och tunga lastbilar utrustas med digital skrivare. Bra om ni frågar mig.

bjalle

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 15 oktober 2009, 20:35:42 PM
Absolut. Sedan juni 06 ska ju alla nya bussar och tunga lastbilar utrustas med digital skrivare. Bra om ni frågar mig.

Absolut. Bara apparaten lär sig räkna så vore de ännu bättre...
Men jag gillar den annars.

RoTe

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 15 oktober 2009, 21:08:26 PM
Absolut. Bara apparaten lär sig räkna så vore de ännu bättre...
Men jag gillar den annars.

Jag undrar varför dom måste vara så efterblivet långsamma? Är lixom 2000 talet och färdskrivarna är trögare än sirap. Sånt skapar irritation!

Martin Maltkvist

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 15 oktober 2009, 17:19:36 PM
Det säger du nu! ;)
Vänta ett par år, så ska vi se om det är så roligt att släpa på diagrambladen, hålla dem i ordning och fylla i dem var morgon...  :P
En CD-spindel ska nog kunna bidra till ordningen. :)
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Simon Bertilsson

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 16 oktober 2009, 08:34:08 AM
En CD-spindel ska nog kunna bidra till ordningen. :)

Nja.. Jag har dem i asken i rätt ordning. Smidigare att förvara i jobbväskan då jag inte alltid kör samma bil.
Överdrev nog lite där... ;)

bjalle

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 17 oktober 2009, 15:43:42 PM
Nja.. Jag har dem i asken i rätt ordning. Smidigare att förvara i jobbväskan då jag inte alltid kör samma bil.
Överdrev nog lite där... ;)

Jag har mina i en riktig diagrambladsväska.
Men längtar tills den dagen man slipper bry sig om att ha de med sig

RoggaBoy

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 15 oktober 2009, 20:35:42 PM
Absolut. Sedan juni 06 ska ju alla nya bussar och tunga lastbilar utrustas med digital skrivare. Bra om ni frågar mig.

Det låter bra! Sjöströms buss som frontalkrockade med en lastbil Vintern 2008 mellan Klabböle - Sörfors, Västerbotten där föraren friades just pga färdskrivaren, som registrerade hastigheten var 5:e minut. Det var en buss årsmodell 1990.

http://www.vk.se/Article.jsp?article=270102

Uffe D

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 17 oktober 2009, 16:46:15 PM
Jag har mina i en riktig diagrambladsväska.
Men längtar tills den dagen man slipper bry sig om att ha de med sig


Jag hoppas att jag ska få börja använda dom igen så det återigen blir ett heltidsjobb att köra. Börjar tröttna på att ett digitalt missfoster gör att jag inte kan utnyttja grejerna maximalt.