Vintern kommer allt närmre

Startat av scaniaolsson, 04 oktober 2009, 21:49:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

scaniaolsson

Ja det är tyvärr bara så.
Körde i fredags morse Rv 32 söderut från Tranås vägen var fuktig och jag kan nästan ge mig den på att det det låg overkat salt ute vid kantlinjen. Ja det förfaller inte omöjligt eftersom jag fick börja med att skrapa hela bilen från is på parkeringen uppe i Tranås.

Här hemma i Skåne börjar inte vinterjouren på någon vecka ännu, men vad jag vet så börjar den redan den 1:e oktober uppe på "höglandet".

Mvh.
Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.


Ersa

Citat från: Drängen skrivet 04 oktober 2009, 22:00:54 PM
http://op.se/berg/1.1407058

Den 1 okt har det alltid varit "dubbdäckspremiär" i södra Jämtland så länge jag bodde där. Har man blivit slöare numera? :P

RoTe

Vinterdäcken är redan på här strax norr om Uppsala! Man måste ju vara förberedd när man ska till garaget kl 04:00...

Dson

Citat från: Verspieder skrivet 04 oktober 2009, 23:59:00 PM
Den 1 okt har det alltid varit "dubbdäckspremiär" i södra Jämtland så länge jag bodde där. Har man blivit slöare numera? :P
Dubbdäcken åkte på i förmiddags (Planen var att göra det redan innan helgen, men pga. domkraftshaveri så fick det bli idag)... :) Behövs upp till Rödkullen och Ullådalen - vinterväglag råder!

Edit; Nu handlade det ju inte om södra Jämtland i mitt inlägg, men wtf, Jämtland som Jämtland. Alla vet att Sverige bara är en del av republiken! :)

Stefan Lindberg

Här i Västsverige är nog vintern fortfarande långt bort.
Denna bilden tog jag dan innan Julafton förra året.

Platsen är gamla gamla infarten till Ljungskile söderifrån.


Simon Bertilsson

Stefan:
Ja, det där är julafton som vi är vana att se den här nere. Den riktiga vintern brukar göra sig påmind först i januari och februari.

Bengt Jönsson

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 08 oktober 2009, 09:49:12 AM
Här i Västsverige är nog vintern fortfarande långt bort.
Denna bilden tog jag dan innan Julafton förra året.

Platsen är gamla gamla infarten till Ljungskile söderifrån.



Men här har väl ändå inte E6 eller ens dess föregångare "Rikstvåan" gått fram.. ?
::) ::)

/B