Är gamla E20 genom Arboga kortare än nya motorvägen?

Startat av farsta, 02 oktober 2009, 20:26:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

farsta

En ganska oviktig fråga men nu är detta ett vägforum så jag chansar:

Jag glömmer alltid själv att mäta men har bara en känsla av att det är något kortare att köra rakt fram vid stora rondellen och fortsätta förbi gamla nedlagda Nalles fram till där den anluter till E20. I tid kanske man inte vinner något men är det någon som mätt?

Mvh Farsta

stora mellösa

4 minuetr kortare körtid på gamla vägen än motorvägen kör där dagligen

farsta


Niklas Bygdestam

Citat från: farsta skrivet 02 oktober 2009, 20:26:23 PM
En ganska oviktig fråga men nu är detta ett vägforum så jag chansar:

Jag glömmer alltid själv att mäta men har bara en känsla av att det är något kortare att köra rakt fram vid stora rondellen och fortsätta förbi gamla nedlagda Nalles fram till där den anluter till E20. I tid kanske man inte vinner något men är det någon som mätt?

Mvh Farsta

Hur ser gamla Nalles ut idag? Har inte varit där på ett antal år. Finns byggnaderna kvar överhuvudtaget?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

farsta

Allt var kvar vad jag kunde se. Men verkade heldött. Pumparna borta och hotellet stängt. Hörde i helgen att "Nalles"skulle ha öppnat något nytt ganska nyligen närmare E20

Annars kul köra gamla sträckan. Bred och tom

Uffe D

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 02 oktober 2009, 20:35:59 PM
Hur ser gamla Nalles ut idag? Har inte varit där på ett antal år. Finns byggnaderna kvar överhuvudtaget?

Nalles har öppet igen, eller dom hade det sist jag åkte där iaf.

farsta

Citat från: Uffe D skrivet 02 oktober 2009, 20:50:19 PM
Nalles har öppet igen, eller dom hade det sist jag åkte där iaf.

Kan ju inte svära på det men i torsdags fm såg det väldigt väldigt dött ut. Inte en bil/lastbil. Inga skyltar om öppettider

Du tänker inte på "nya" Nalles som skall ligga i närheten?

Ersa

Är Nalles det stora hotellet på höger sida vägen strax efter Arboga, om man kör från Arboga mot Lillkyrka/Örebro?
I så fall brukar polisen ofta hyra in sig i den vänstra delen av byggnaden, och det kan vimla med uppställda polisfordon på den stora planen.

SwEx 801 och GoByBus 150 går nästan alltid längs denna gamla del av E20. :)

farsta

Citat från: Verspieder skrivet 02 oktober 2009, 20:59:54 PM
Är Nalles det stora hotellet på höger sida vägen strax efter Arboga, om man kör från Arboga mot Lillkyrka/Örebro?
I så fall brukar polisen ofta hyra in sig i den vänstra delen av byggnaden, och det kan vimla med uppställda polisfordon på den stora planen.

SwEx 801 och GoByBus 150 går nästan alltid längs denna gamla del av E20. :)

Jo en bit uppe i backen efter den nya rondellen. Men visst är pumparna borta? Och visst är restaurangen stängd? Tittade inte supernoga men ganska ordentligt tyckte jag

Taunusch

Det har varit nån liten kiosk eller nått där ett tag men jag vet inte om den finns kvar.

Den gamla vägen är både kortare och snabbare. En stor del av yrkestrafiken väljer gamla vägen som ändå håller hyfsad standard.

Uffe D

Citat från: farsta skrivet 02 oktober 2009, 20:53:24 PM
Kan ju inte svära på det men i torsdags fm såg det väldigt väldigt dött ut. Inte en bil/lastbil. Inga skyltar om öppettider

Du tänker inte på "nya" Nalles som skall ligga i närheten?

Det är säkert tre år sedan jag åkte den vägen sist, men det är nog inte helt otänkbart att det har slagit igen. Det låg en godisbutik i gamla mackdelen iaf.

Bengt Jönsson

Citat från: Verspieder skrivet 02 oktober 2009, 20:59:54 PM
Är Nalles det stora hotellet på höger sida vägen strax efter Arboga, om man kör från Arboga mot Lillkyrka/Örebro?
I så fall brukar polisen ofta hyra in sig i den vänstra delen av byggnaden, och det kan vimla med uppställda polisfordon på den stora planen.

SwEx 801 och GoByBus 150 går nästan alltid längs denna gamla del av E20. :)

Stämmer!
Nalles är byggt i en typisk "ESSO-arkitektur" med lutningen på det platta takets sidor!
Swebus och Säffle/GoByBus har alltid kört denna väg när jag åkt med dem.

/B

farsta

Lite OT men blev väldigt förvånad att en större anläggning överlevt längre fram på gamla E20. Och den ligger ändå flera km från nya motorvägen. Måste bero på att yrkestrafiken stannar och det är lätt att parkera plus att några busslinjer har paus här?

Niklas Bygdestam

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 03 oktober 2009, 07:26:11 AM
Stämmer!
Nalles är byggt i en typisk "ESSO-arkitektur" med lutningen på det platta takets sidor!
Swebus och Säffle/GoByBus har alltid kört denna väg när jag åkt med dem.

/B

Hur ser "ESSO-arkitektur" ut?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

stora mellösa

Citat från: farsta skrivet 03 oktober 2009, 10:47:45 AM
Lite OT men blev väldigt förvånad att en större anläggning överlevt längre fram på gamla E20. Och den ligger ändå flera km från nya motorvägen. Måste bero på att yrkestrafiken stannar och det är lätt att parkera plus att några busslinjer har paus här?

de som drev restuarangen i gamla nalles är de som driver den i Götlunda med den öppnades 1 augusti i år