Anlagd brand i buss i Uppsala

Startat av Jonas, 22 september 2009, 22:43:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas

http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=77-AV_ID=959500,00.html?from=puff

och som vanligt har UNT svårt att skilja på vad som är UL och vad som inte är det...

lil-sis

Kanske ngn som tagit sig en xtratur förbi Årsta... Tror jag ska fortsätta med att slänga ut alla lösa tidningar vid ändhållplats, har funderat över just det där med bränder. Nog för att man kan ta med egna tidningar men jag kan tänka mig "tillfället gör tjuven" när det ligger en ansenlig hög i bak.

Kastat sten på oss har de visst gjort idag också.


Ersa

Citat från: Z skrivet 22 september 2009, 22:43:10 PM
och som vanligt har UNT svårt att skilja på vad som är UL och vad som inte är det...

"en UL-buss"
Uppland blir väl mer och mer som i Stockholms län, där alla röda bussar är "en SL-buss" i media.
Dock har ju aldrig UL kört i egen regi till skillnad från SL, så det hela ser ju rätt lustigt ut i UNT, ja. :-X

Jacob

Någon som vet vilken buss det rör sig om?

//Jajje
Särskrivning är en dödssynd!

lil-sis

Det var en av de gamla gasbussarna, just nu så sviker minnet mig. Kan ha varit 140 men jag är inte alls säker.

Jonas

Citat från: lil-sis skrivet 10 oktober 2009, 16:45:24 PM
Det var en av de gamla gasbussarna, just nu så sviker minnet mig. Kan ha varit 140 men jag är inte alls säker.

Jodå, det var 140 som utsattes.

Mattias Andersson


Det sa jag redan från början när dem började lägga ut dem här j-la tidningarna
på stan och i fordonen.

Jag hivar ut varenda tidning runt 9-10 på förmiddagen.

Sen att folk inte lärt sig o lägga tillbaka tidningen i facket,utan slänger
den på golvet gör ju inte saken bättre...

yngrot

Dessa eländiga Metro som ligger över allt utslängda inte bara inne i bussen utan i bland över halva terminalen  Borås Resecentrum...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina