Huvudmeny

Ruinväg

Startat av CD, 18 augusti 2009, 17:13:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

CD


jonas a

Är det E6an mellan Trelleborg-Vellinge?

fontheking5

Bara en vild gissning men kan det vara genvägen i Marieholm från 108 an och ut på Rv17 ?  ;)

Simon Bertilsson

Citat från: jonas a skrivet 18 augusti 2009, 17:29:54 PM
Är det E6an mellan Trelleborg-Vellinge?

Inte är det långt ifrån med standarden nej...  :-X

Bengt Jönsson

Wow!  8)
Liknar ju en gammal tysk ruinmotorväg där bara en del av de två körbanorna blev färdig innan VK2 slukade alla resurser.
Komplett med skarvade betongblock där ogräset fått fritt spelrum i skarvarna!
Jag tror att det är gamla vägen LV113 mellan Eslöv - Gårdstånga
:D

/B

Stefan K

Blir mycket nyfiken på VAR denna vägsträcka finns?
Tänkte ta en tur dit rätt så snart när jag väl får redan på platsen!

Autotransit

Den här gåtan kan man ge sig tusan på att CD kommer att suga på länge, det bor ju en liten odåga i oss alla :)  ;)

Hade man inte fått ledtråden med Eslöv, så hade jag nog gissat på gamla DDR eller något annat öst-statsland. Spänningen stiger, och alla väntar andlöst... :D

/Stellan

Pickos

Jag är inne på Bengt Jönssons linje. Är detta månne fotografens plats? Zooma in och växla till flygfoto, då ser man tydligt den gamla vägens sträckning på åkern alldeles söder om nuvarande E22.
1:a Korinthierbrevet 10:15

Bengt Jönsson

Om man zoomar in Eniros flygfoto så kan man även som en skuggning på åkern se det gamla krysset mellan "ruinvägen" och gamla E66, f.d R15, f.d R4... som gick något söder om dagens nybyggda E22..
Förresten!  Var den gamla vägen någonsin märkt E66 eller ...

/B

CD

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 19 augusti 2009, 20:40:10 PM
Wow!  8)
Liknar ju en gammal tysk ruinmotorväg där bara en del av de två körbanorna blev färdig innan VK2 slukade alla resurser.
Komplett med skarvade betongblock där ogräset fått fritt spelrum i skarvarna!
Jag tror att det är gamla vägen LV113 mellan Eslöv - Gårdstånga
:D

/B

Visst är det gamla LV113.

Fredrik W

Tack för en trevlig bild!

farsta

Fantastisk bild. Lät några vägintresserade kompisar titta och alla gissade gammal autobahn i Polen/ fd Ostpreussen

Bengt Jönsson

Citat från: farsta skrivet 16 september 2009, 08:37:12 AM
Fantastisk bild. Lät några vägintresserade kompisar titta och alla gissade gammal autobahn i Polen/ fd Ostpreussen


Ja, så här ser ju lanskapet ut i stora delar av västra Ryssland,  Ukraina, Vitryssland, Baltikum, Polen, Norra Tyskland, Nederländerna, Belgien och Norra Frankrike samt Skåne, Halland och Blekinge.
Bilden kunde "i princip" varit tagen var som helst i ovan uppräknade region.  Ett svagt böljande uppodlat landskap

/B

Alexei

Jag tror också att det är gamla Lv113 -mins den väl från ca 1980.
Men - hadde den inte ett annat nummer vid denna tid?

Ersa

Citat från: Alexei skrivet 16 september 2009, 21:22:27 PM
Jag tror också att det är gamla Lv113 -mins den väl från ca 1980.
Men - hadde den inte ett annat nummer vid denna tid?


1959


1978


2009