Scania CF ? Nu med bilder !

Startat av Mahan27, 10 augusti 2009, 07:50:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ingwar Åfeldt

Citat från: Mr H skrivet 11 augusti 2009, 22:12:01 PM
En passus angående Lidingö nu bara. Det var väl två bussbolag på ön tills SL tog över. Det ena hette Lidingö Omnibusbolag och förkortades LOB hemmahörande i AGA och det andra var väl LiB med ett fåtal bussar hemmahörande i Hersbyholm. Möjligen att LiB:s bussverksamhet benämndes Lidingö Tafik AB. (SSLidJ hade ingen egen bussverksamhet) Sedan är det en annan sak att alla dessa mystiska bolag var inflätade i varandra ägandemässigt. Allt för att förgylla debatten! :D

Kan vagn 17 varir placerad på Mälaröarna någon gång och gått som skolbuss? Jag har nämligen en bild på tre st. f.d Lidingövagnar på Mälaröarna någonstans men det kan vara bra om någon kan bekräfta innan jag börjar rota!

Mr H

Buss 15 var märkt Lidingö Bussbolag när den kom till Ösmo 1973 eller 74.




M v h
Ingwar

Peter Rost

Ägdes inte både LOB, och LIB av Wallenberg?

Peter Öden

Hej !

Tack för alla CF-bilder, man frossar i nostalgi !

Mvh Peter Ö

Camilla

Mycket trevlig med bilder på på CF bussar för det är den snyggaste buss som har tillverkats

bilomnibussen

Apropå D 286 är det alldeles säkert så att den kan ha stått i garaget på Gustafsgatan i Örebro i avvaktan på att tas i trafik. Jag gick förbi där och kollade ibland i början av 60-talet. Jag har för mig att man skymtade något sådant inne i garagets dunkel, t o m har jag en minnesbild av någon vagn med separata hörnfönster fram a la Hägglund men har det verkligen funnits sådana CF:are? Vagnen i Arboga på bild hade från början regnumret T 307 och var en landsortare dock med bakdörr (mitt-).
Mvh Jan G