Bussar totalförstörda i brand

Startat av 76, 06 augusti 2007, 02:07:33 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nicklas Vasa

Du vet väl inte vad jag har gått igenom ?

Cero

Citat från: Walter skrivet 06 augusti 2007, 10:10:30 AM
Okej trodde att kanske skrivit fel då han liknade 4965 med en scania och det har ju tidigare varit tal om Swebussar i tråden.

Jag tror Kvarne relaterade till skadorna som liknade de som den Scanialedbuss som brändes upp i ett attentat i Handen för något år sedan fick. Det var nog inte vagntypen som sådan som avsågs.

/Cero

Walter

Citat från: Cero skrivet 06 augusti 2007, 10:52:10 AM
Jag tror Kvarne relaterade till skadorna som liknade de som den Scanialedbuss som brändes upp i ett attentat i Handen för något år sedan fick. Det var nog inte vagntypen som sådan som avsågs.

/Cero

Förstår det i efterhand, svårt att hålla reda på alla individer som brunnit upp!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Kvarne

Till Niklas Vasa; Oerhört tråkigt att du ska spy galla över Linjebuss/Connex/Veolia här på Buss Snack.

För det första är jag och de flesta andra här inte intresserade att läsa om detta här.
För det andra så tillför det inte tråden något och är ovidkommande. Det förstör således bara tråden.
För det tredje så är det illa nog när bussar brinner. Oberoende av vilket företag man är anställd av/har kontakter med så är det en tragedi när sådant här inträffar. Värden för flera hundratusentals kronor är bokstavligen talat gått upp i rök och då har du mage att spy ur dig din avsky mot en av de inblandade entreprenörerna....?!

Jag finner det rätt osmakligt och detta hör hemma i sandlådan -Inte på seriösa Buss Snack!
Har du inget att tillföra ämnet så håll inne med ditt hat mot din fd arbetsgivare! Tack för ordet!  :( :-\ >:(

Angående Scania osv; Japp, det var Busslink 6967, som eldades i Handen(ehh..aja) som jag syftade på....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Nicklas Vasa

Oj då, känsligt ämne det där....

Anders Lundén

Citat från: Kvarne skrivet 06 augusti 2007, 08:58:26 AM
De drabbade var
4965 (Minst skadad)
4964 (Mest skadad, det verkar vara denna som det började i, den ser ut ungefär som Busslink 6967
UDX (Skadad, främre delen. Detta var provbuss/Prototyp för Volvo 8500...)

Bilder kommer snart...

6967 som jämförelse...



16/5-2004 
// Anders

Mattias

Suck vad mycket dravell, pajkastning o annat skit det är här ibland så man har väl tur om man uppmärksammas med en till ämnet relaterad och något mer relevant fråga: Orsaken till branden? Någon?

//Mattias
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

Ersa

Citat från: Leif D skrivet 06 augusti 2007, 10:28:17 AM
Synd på Volvos provvagn iofs

Ajajaj, var det UDX894?  :(  Hoppas den går att laga...

Kvarne

Citat från: Verspieder skrivet 16 augusti 2007, 17:12:34 PM
Ajajaj, var det UDX894?  :(  Hoppas den går att laga...

Ja, och det skulle verkligen förvåna mig om de reparerar den så som den såg ut i framvagnen.... :-\
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ersa

Citat från: Kvarne skrivet 16 augusti 2007, 19:55:49 PM
Ja, och det skulle verkligen förvåna mig om de reparerar den så som den såg ut i framvagnen.... :-\

Den som jag frågade Fridström om han ville köpa in, färdiglackad och allt.
Svaret var något i stil med: "Vad ska jag med en förortsbuss till, här ute på landsbygden?"

;)