Huvudmeny

Hjulsta

Startat av JDS, 12 juni 2009, 12:34:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Mr G

吉先生

Nico


Vad gäller den nedre bilden (den från Hjulsta i Stockholms västra ytterstad) så är den snart historia... i alla fall i sin nuvarande fom och funktion. Vägverket kommer nämligen att stänga av Hjulstastråkets in-/utfart till/från E18 för all trafik från och med måndagen den 15 juni. Som en följd så blir det omlagda körvägar och det kommer att finnas en vändplan/slinga längst ned i höjd med Föllingebacken. För linje 517 kommer det att gälla från och med i morgon den 14 juni och för linje 196 från och med natten mot måndag... om nu någon känner för att föreviga ögonblicket?!
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Mr G

Men hur nås av den informationen om man inte regelbundet besöker Vägverkets hemsida? Jag hittar iallafall ingen information på www.sl.se. Om den nu finns där är den inte lätt att hitta.

Det är är Vägverkets information:

Ny sträckning med bussar
• Buss 517 - På grund av att anslutningen från Hjulstastråket stänger kommer buss 517 att få en ny sträckning. Från och med sommartidtabellen som gäller från den 14 juni 2009 kommer bussen att vända vid Hidinge backe och åka Tenstavägen och Bergslagsvägen vidare till Akalla. Det innebär att bussen kommer att fördröjas med mellan 3-5 minuter enligt SL:s beräkningar. Alla busshållplatskommer att finnas kvar.

• Buss 196 – Nattbussen kommer att ha Hidinge backe som ändhållplats istället för hållplats Hjulsta från den 14 juni 2009.

För mer information, kontakta SL


Hos SL finns ingenting. Har inte sett något anslag vid busshållplatsen, ingen annons i någon tidning. Åker sällan tunnelbana, så Metro har jag inte läst, där kanske det kan stå nåt.

5 minuters längre körtid, klarar man det med samma tidtabeller, eller behöver man justera ett och annat?


吉先生

Nico


Citat från: Mr G skrivet 14 juni 2009, 00:09:16 AMMen hur nås av den informationen om man inte regelbundet besöker Vägverkets hemsida? Jag hittar iallafall ingen information på www.sl.se. Om den nu finns där är den inte lätt att hitta.

För mer information, kontakta SL

Hos SL finns ingenting. Har inte sett något anslag vid busshållplatsen, ingen annons i någon tidning. Åker sällan tunnelbana, så Metro har jag inte läst, där kanske det kan stå nåt.

5 minuters längre körtid, klarar man det med samma tidtabeller, eller behöver man justera ett och annat?

Såvitt jag förstått så ska den förlängda körtiden vara kompenserad för då detta komma att vara ett bra tag.

Vad gäller SL och information så är ju det ett annat kapitel, men vad ska man säga. Det är ju SL som har informationsansvaret här och det verkar man ha bommat på. Misstänker att någon kommer att få fart på detta i elfte timmen när det uppmärksammas.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Mr G

Var tvungen att svänga in och kika när jag körde förbi. Vändplanen var i minsta laget, här kan det bli problem och kanske en och annan måste backa också. Det kommer att räcka med att en bil parkerar lite tokigt för att skapa krångel på platsen. Och eftersom det är ett stort bygge i närheten kan det inte uteslutas att byggtrafiken också kan ställa till det. Blir intressant att följa. Frågan nu är väl om man kommer att våga köra upp med ledbussar här.
吉先生

Mr G

吉先生

Nico


Var där i morse och kollade och din bild visar inte riktigt allt då själva slingan börjar till höger om bildens högerkant. Däremot håller jag med om att det kommer att bli trångt om det ställs upp bilar här.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Magnus_J

Vändslingan är 34meter bred.
Som Nico sa måste man ut till höger utanför bilden och runda någon elapparatur.

Mr G

Jaha, man är ute och härjar till höger om elskåpet då? Det blir en helt annan femma, inte vända på en femöring iallafall.
吉先生

Magnus_J

Alla gör ju inte det  :-X ;D

Wolfie

Såg ut som om man asfalterade slingan nu när jag åkte förbi igår.