Arbetarbladet om Forsbacka: Pendlare förlorare i nya bussturlistan

Startat av Anders Noren, 07 juni 2009, 18:41:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Fredde

Man avlider, det blir några få turer som går direkt (enbart anpassat till skolorna ej arb pendling), detta hade redan kunnas lösas tidigare..  Den övriga tiden av trafikdygnet ca 14-18 timmar per dygn så lär Byten till som gör att det tar längre tid hur man än vänder & vrider på det alla ska av konka på grejer bilda en ny kö samt det uppstår problem med biljetter viseringar etc samt restiden blir 10-20min längre (skönt mitt i vintern).. Åsikten "Skandal" åter igen från min sida, konstigt att Swebus kan diktera hur dåligt trafiken ska fungera!!! Skiter Xtrafik fullständigt hur illa det fungerar & vad kundererna tycker???

Fredde

Nu börjar även företagare trötta på X-trafik med, enligt denna artikel (se nedan).. Vi får se hur länge detta spektakel kommer fortsätta!  Vintertidtabellen för stadstrafiken går snart i tryck så än har dom ju tid på att ändra detta spektakel...  
Dock är det jag hört att uppdelningen var en önskan från Swebus då dom inte klarat köra S1: Sandviken-Forsbacka-Valbo-Centrum-Brynäs-Bomhus på ett bra sätt, kanske någon som kan bekräfta detta?

Dom enda direktbussarna som blir är:
Från Forsbacka kl. 07:37
Från Gävle kl. 15:10 samt kl 16:10

Detta ger bara service åt dom som åker Hemmet->Skola->Hemmet (direkt efter skolan)...  Övriga lär krånga till/från arbeten, ärenden, nöjen etc...


http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.1145203