Matställen längs med E4

Startat av Niklas Bygdestam, 03 augusti 2007, 20:57:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Undrar om någon här har bra koll på matställen längs med E4? Helst vill man ju undvika McDonald's som tyvärr har blivit allt för vanliga. Rasta har en del ställen men längs med E4 tycker jag att de har för få. De är koncentrerade på sydliga delar. Det nordligaste de har på E4 är Nyköpingsbro. Men det roliga vore om det fanns någon guide som faktiskt tog upp precis vartenda matställe och talade om vilket kvaitet det är på stället
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 03 augusti 2007, 20:57:38 PM
Rasta har en del ställen men längs med E4 tycker jag att de har för få. De är koncentrerade på sydliga delar. Det nordligaste de har på E4 är Nyköpingsbro. Men det roliga vore om det fanns någon guide som faktiskt tog upp precis vartenda matställe och talade om vilket kvaitet det är på stället

Rasta finns också i Ödeshög, Brunstorp i Huskvarna, Sjöboda i Markaryd och Mölletofta i närheten av Hörby. Dessutom finns ett Rasta som inte har med Tervaniemes kedja att göra i Klevshult utanför Vaggeryd. Vidare kan jag rekommenderar Motell Lagan strax norr om Ljungby. I Ödeshög finns också Dinners som ett bra alternativ och så min favorit Sjögestad Motell norr om Mjölby, dock en bit från nuvarande vägen. Mellan Norrköping och Linköping kan Herrbeta rekommenderas. 
På den norra delen har jag inte lika stora erfareheter men Tönnebro mellan Gävle och Söderhamn håller ju alltid.
Glöm inte heller Bosse Bildoktorns råd att åka in till en golfrestaurang i närheten av vägen.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Lulebjörnen

Resor dagtid och vardagar - och ungefär i tidsrymden 10.00 - 14.00 är alltid en avstickare in på ett industriområde att rekommendera.
Rejäla mathak med rejält käk för rejäla människor...kebabkladd o liknande går bort...å gålfrestauranger med - inga rutiga brallor när man äter  ;)...


Simon Bertilsson

Staffan: Jag antar att du vet det, och att det bara var ett sånt där tillfälligt hjärnsläpp som vi alla kan få.

Mölletofta ligger inte i närheten av Hörby. E4 över huvud taget går inte i närheten av Hörby.
Däremot ligger Mölletorp mellan Åstorp och Örkelljunga. Platsen är även känd som Stidsvig.
I den byggnaden finns såväl Burger King som Rasta. Väldigt speciell byggnad, så stanna gärna till bara för den.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 05 augusti 2007, 12:22:02 PM
Staffan: Jag antar att du vet det, och att det bara var ett sånt där tillfälligt hjärnsläpp som vi alla kan få.

Mölletofta ligger inte i närheten av Hörby. E4 över huvud taget går inte i närheten av Hörby.
Däremot ligger Mölletorp mellan Åstorp och Örkelljunga. Platsen är även känd som Stidsvig.
I den byggnaden finns såväl Burger King som Rasta. Väldigt speciell byggnad, så stanna gärna till bara för den.

För oss som har Hörby som Skånes centrum ligger alla skånska orter i närheten av Hörby.  :)
Men du har rätt om det där med tillfälligt hjärnsläpp. Det var Åstorp jag menade.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Simon Bertilsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 05 augusti 2007, 18:57:41 PM
För oss som har Hörby som Skånes centrum ligger alla skånska orter i närheten av Hörby.  :)

Tja... På min högstadietid, var Hörby snarare en håla så långt bort från all civilisation man kunde komma. Eslöv däremot - det var grejor det!  ;D

Iaf, om man skulle tro mina klasskompisar...  ;)

bussan

Tönnebro har blivit lite sådär tycker jag. Köer och skolbespisningskänsla. Hagsta Krog något bättre. Gävle Bro däremot är juste. Nya Dragon Gate verkar hur coolt som helst. Längre norrut är Näske Krog klart bäst med utmärkelser i MM.

Peter C

Rasta i ödeshög e å rekommendera, trevlig personal skapligt med plats å parkera. Dinners går bort för min del iaf, har aldrig gillat dom.

AJ Anders Johansson


Här är den bästa maten
Motell SJÖGESTA

scaniaolsson

Håller helt klart med om att man under vardagar ska söka sig till industriområde om man vill
ha bra husmanskost.

Ser på mina gamla hemstad Helsingborg så är det helt klart industriområdena som gäller.
Berga Industriområde är ett lysande exempel.

Många bilfirmor som har restaurang inbyggd.
Brukar när någon frågar efter bra mat säga.
-Kolla var Schenker, DHL, Poståkeriet m.fl. m.fl. håller med sina bilar.
Det brukar vara en guide bra som någon. Gäller för övrigt mer än i Helsingborg.

Ett annat lysande exempel på att man kanske ska söka sig utanför genomfarterna är
legendariska Hotell Iföhus i Bromölla. Ligger mitt på torget.

Mvh
Mat nä jag menar Scaniaolsson

Go kväll.
Fordonsintresserad elmontör.

Ted Selander

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 07 augusti 2007, 19:27:54 PM
Tja... På min högstadietid, var Hörby snarare en håla så långt bort från all civilisation man kunde komma. Eslöv däremot - det var grejor det!  ;D
Iaf, om man skulle tro mina klasskompisar...  ;)

Min kusin och jag drev i unga år ett projekt med målet: Lägg ner Eslöv!
Vägen dit var inte helt strukturerad, så ligger ju orten kvar också.

/Ted