Ersättningsbuss för Nockebybanan

Startat av a32, 21 maj 2009, 15:26:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

a32

Första avgången i morse 06.08 från Alvik










En annan buss senare under dagen

/a32   ;)

Olle

Det tyder väl på ganska dåligt omdöme att sätta in en valstripad buss i reguljär trafik ?

Eller det kanske gick att rösta samtidigt ??

Ulf Rådeström

Citat från: Olle skrivet 21 maj 2009, 15:52:31 PM
Det tyder väl på ganska dåligt omdöme att sätta in en valstripad buss i reguljär trafik ?

Eller det kanske gick att rösta samtidigt ??

Nja, åtminstone i SL-området resonerar man så vid spårersättning att det är bättre och ta det man får tag i än att låta resenärerna gå - valstripad eller ej  :)

Simon A

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 21 maj 2009, 17:04:32 PM
Nja, åtminstone i SL-området resonerar man så vid spårersättning att det är bättre och ta det man får tag i än att låta resenärerna gå - valstripad eller ej  :)
Jo men precis, buss som buss liksom. Bara man kommer dit man ska :)

//Simon

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bussmicke

Citat från: Olle skrivet 21 maj 2009, 15:52:31 PM
Det tyder väl på ganska dåligt omdöme att sätta in en valstripad buss i reguljär trafik ?

Eller det kanske gick att rösta samtidigt ??

Nu hör det till saken att bussen inte ska gå som valbuss förrän på måndag och kommer sedan göra det fram till 5/6.
Jag ska försöka fota den i veckan
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Olle

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 21 maj 2009, 17:04:32 PM
Nja, åtminstone i SL-området resonerar man så vid spårersättning att det är bättre och ta det man får tag i än att låta resenärerna gå - valstripad eller ej  :)

Men på Kristi himmelfärdsdag borde det gå att få tag i "vanliga" bussar ??

a32

Några ur dagens skörd av ersättningsbussar.






Det kan bli lite trångt i Alvik när en extra busslinje dyker upp



/a32   ;)