Huvudmeny

Magnes bildsvep

Startat av Magne, 13 maj 2009, 22:52:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Absolut, flotte bilder Magne!  :)

Johan B

Kul att du fortsätter med ditt bildsvep :). Det har varit saknat!

Bernt Talbrant

Citat från: Johan B skrivet 10 oktober 2011, 18:13:56 PM
Kul att du fortsätter med ditt bildsvep :). Det har varit saknat!

Kan bara instämma i de orden.  :D

yngrot

verkligen uppskattat härliga miljöer på många bilder..  :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Magne

Nytt år, nytt kamera

Hei alle sammen, og godt nyttår.

Det er lenge siden jeg har gitt lyd fra meg her på forumet. Jeg er en aktiv mann, og tid er noe jeg sjeldent har. Jeg er elev ved noe som heter Musikkteaterskolen i Oslo, hvor målet er å bli utdannet musikalartist i 2013. Vi danser, synger, spiller teater og mye annet moro, og dagene strekker seg fra morgen til kveld. Ved siden av dette jobber jeg i Nor-Way Bussekspress, samtidig som jeg skriver for Bussmagasinet. Ikke nok med det, men så har jeg startet opp et nytt firma. Firma heter noe så kreativt som "Magne Håheim", og tar for seg mine tjenester innen filmproduksjon, fotografering, artisteri og kamerautleie. Jeg kaller meg selv fotograf med spesialisering inn mot bussfotografering, men tar på meg alle slags spennende oppdrag.

I år har jeg gått til innkjøp av ett nytt kamera. Mitt gamle Nikon D40 har gjort sin jobb, og nå er Canon EOS 7D kjøpt inn i kameraparken. Jeg måtte ut å teste det i mørket i dag, og fikk et par bilder jeg ønsker å vise dere her. Jeg gleder meg til et nytt år her på Busspraten. Jeg vil så godt det lar seg gjøre fortsette å poste bilder, reiseskildringer og andre bussopplevelser her på forumet.













Håper bildene falt i smak. Dette var en liten smakebit på hva 2012 kan inneholde!
Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no

Magne

På tide med nye bilder

Hei hei! Da var det på tide med noen bilder fra Norge igjen! Håper dere liker dem!


Kveldens første bilde er tatt i Bø i Telemark 25. februar 2012. Dette er en spesiell dag for meg, for dette var dagen jeg hadde premiere på "Gangsterkomedien Harde Strenger" på Bø Kino. Jeg og en kamerat skrev manus til filmen i fjor, og spilte inn filmen i Bø, sommeren 2011. Filmen hadde godt over 1000 seere tilsammen på Bø Kino, og er på vei videre inn i nye kinosaler.






Helt til slutt vil jeg vise frem en gladsak. Det har vært flere nedleggelser av ruter i Nor-Way Bussekspress i det siste, men endelig kommer det en ny rute. 320 Suleskarekspressen vil fra og med midten juni til midten av august kjøre gjennom Telemark, over Suleskar og til Stavanger. Turistruten som ble opprettet i 1990 har vært et populært innslag blandt nordmenn og turister. Ruten ble nedlagt i 2004, men nå har fylkeskommunene langs ruten og Telemark Bilruter bestemt seg for å prøve på ny. Jeg har vært i Seljord og snakket med Telemark Bilruter, og fått være med på tur for å ta bilder av denne uvanlig korte OmniExpressen.



Da takker jeg for meg, så snakkes vi utover! Ta gjerne kontakt her eller på privat melding om dere lurer på noe. Jeg svarer når jeg har tid!

Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no

Magne

Påskeferien 2012


Hei alle sammen, og vel overstått påske.

Jeg har hatt en bussrelatert påske i år, med jobb, bussturer og skriving for Bussmagasinet. Dette utgjør også en del bilder, og nå vil jeg dele noen av de beste bilene mine fra påsken med dere.

Min påskeferie i år ble innledet med et hyggelig besøk hos Schaus Buss i Vestby. Jeg dro ut for å skrive en artikkel for Bussmagasinet, og fikk en nærmere titt på flere av Schaus nyeste busser.


Her har vi Volvo 9700 vs. Volvo 9900. 9900'en er en av de første bussene av sitt slag til landet. Denne kom i 2007, og har bare rullet over 300.000 km. Volvo 9700 er Schaus nyeste tilskudd, og har hele 67 seter. Bussen er kjøpt inn for kortere turer, barnehage- og skolekjøring. Det er blitt sagt om denne Volvoen at dette er den turbussen i landet med flest seter uten å være dobbeldekker.



Starlineren var også på plass for en aldri så liten fotoshoot. Flere bilder og fyldig reportasje, vil komme i neste utgave av Bussmagasinet.

Etter besøket hos Schaus, jobbet jeg i seks dager. Da jeg fikk fri fra jobb, tok jeg bussen til Olden for å besøke familien min der. Påskeaften dro jeg videre mot Bergen, og fikk reise med Firdas nyeste Volvo 9700 HD, int. nr. 2224. Fantastisk god buss!



Bergen ble besøkt, og turen gikk tilbake til Oslo. Neste morgen satte jeg meg på Valdresekspressen for å igjen skrive en artikkel for Bussmagasinet.



Denne gangen gikk turen til Eidsbugarden for å prøve beltebilene til JVB. Dessverre var ikke været helt på topp, men dette var en uforglemmelig påsketur.


Lyden på disse "SnowMobilene" er helt utrolige.





Da jeg kom hjem fra Eidsbugarden den kvelden, rakk jeg akkurat å sette meg om bord Dag og Nattekspressen til Ålesund. Det er trist at jeg kanskje har kjørt denne ruten for siste gang, da denne legges ned natt til mandag 16. april. Det har vært en glede å ha blitt kjent med både ruten og dens sjåfører. Dere vil alle bli dypt savnet!



Turen videre gikk med Fjordekspressen til Skei, før jeg tok Sogn og Fjordaneekspressen hjem til Oslo og skolestart. 



Jeg sov nesten hele veien hjem fra Skei til Oslo etter mange inntrykk på kort tid. Skolen er nå i gang igjen, så det blir spennende å se hvor mye tid jeg vil få til bussfotografering videre utover våren. Jeg lover at jeg vil oppdatere min bildetråd så raskt jeg har flere bilder jeg vil vise frem!

Helt til slutt vil jeg ta med et bilde av VDL Citea. Jeg kjørte forbi denne i dag, og hadde heldigvis med kamera i bilen. Er dette den første VDL Citea i Norge?



Ha en fin dag, alle sammen!

Følg med på Facebook, da vel! Bli oppdatert når jeg tar bilder, både av buss og andre ting!

www.facebook.com/magnehaheim
Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no

Magne

Fotooppdragene strømmer på

Inn i mellom all skolegang, blir det også tid til noen dager som går med til bussfotografering. Vi har noe som heter helligdager og inneklemte dager, som jeg er blitt veldig begeistret for.

Mandag 30. april og tirsdag 1. mai var begge satt av til to oppdragsgivere som ønsket å benytte seg av mine fototjenester.

Før jeg viser bildene, vil jeg si litt om dem. Bildene jeg nå viser er tatt på oppdrag fra selskapet jeg har fotografert. Dette er et spill om rettigheter og lignende, og viser frem et utvalg av mine bilder her på forumet. Det er derfor strengt forbudt å bruke disse bildene til eget bruk. Skal dette gjøres, må jeg kontaktes, så kan dere kjøpe et anntall bilder.. Jeg vil bare nevne dette, for skulle jeg oppdage brudd på disse reglene, er jeg nødt til å slette alle mine bilder fra dette forumet, slutte å legge ut bilder og ta saken videre. Jeg regner ikke med dette blir noe problem, men jeg vil bare gi denne beskjeden slik at slike situasjoner ikke oppstår.

Mandag 30. april skulle VIP Transport fotografere både store og små biler og busser.





Tirsdag 1. mai var det Tormod Carlsen og Buss og Reiseservice som stod for tur. Vi kjørte til Hamar med Starliner, for å se flere busser, da de fleste kjørte som buss for tog mot Lillehammer







Håper bildene falt i smak :)
Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no

Johan B


Fredrik Gelin

Jag kan bara hålla med, fantastisk kvalitet och trevliga motiv!
//Fredrik

Magne

Tusen takk for trivelige kommentarer! Det varmer et norskt busshjerte ;)
Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no

Magne

Busshelg i Trondheim


Denne helgen har jeg tilbrakt i Trondheim. Bussmagasinet sendte meg på oppdrag, og jeg fikk selv finne busselskaper å besøke. Jeg var heldig med helgen jeg reiste, for Trondheim er en svært aktuell by innen bussbransjen. Alt fra nye busser til store cruiseoppdrag, er ting som preger trønderbyen for tiden.

På en svært trivelig tur med Flybussen inn til sentrum, får jeg vite at Nettbuss venter 13 nye flybusser til Trondheim. 11 av bussene blir Volvo, mens to av bussene blir Setra. Inne i sentrum treffer jeg denne sunnfjordingen som er ute på en av sine første turer



Jeg finner buss nr. 46, og setter meg på og blir med helt til endestoppet på Sandmosen. Her skal jeg intervjue lederen for Tide Buss MidtNorge. På Sandmosen finnes Nord-Europas største gassanlegg for buss. Tide drifter 71 gassbusser av typen MAN Lion´s Coach. De deler lokaler med Trønderbilene som også har en del Volvo 8700.



På vei inn til byen igjen, gjør jeg et trivelig stopp hos Torleifs Bussreiser. Her får jeg en nærmere titt og en prøvetur med selveste Trønderkongen.



Bussen har vært utstillingsbuss for Setra i to år, og har nå havnet hos Thorleifs. Bussen vekker stor oppsikt, og er spekket med ekstrautstyr. Det mest oppsiktsvekkende er denne baren som er utfellbar. Innvendig er bussen en drøm, og en hver passasjer kan trives om bord.





I sentrum traff jeg Nettbuss sin nyeste Flybuss. Jeg skal i utgangspunktet være objektiv, men jeg klarer ikke å dy meg. Denne flybussen er direkte superkjedelig. Den ser uferdig ut med hvit front og bak, og er veldig anonym. Dette blir et stort tap i forhold til de gamle flybussene med flotte malerier i hekken.



Lørdag 16. mai rullet den første dobbeldekkeren fra OpenTopNorway rundt i gatene i Trondheim. De skal kjøre i sentrum med tre busser i sommer, to uten tak og en med.



Nede på kaia var Busscharter i full gang med frakting av passasjerer. De har fått en kontrakt som går ut på å frakte passasjerer fra cruiseship til jumbojeter på Værnes. Busscharter administrerte 130 busser totalt denne dagen som fraktet passasjerer til flyplassen.



Det er slett ikke et vanlig syn med jumbojet på Værnes. Denne dagen var det tre stykker på en gang. Dette vil gjenta seg tre ganger til i løpet av sommeren.



Til slutt avslutter jeg med Busscharter sin Iveco som kjører ute på flyplassen på Værnes.



Nok en gang håper jeg at bildene falt i smak! Ha en fin uke, alle sammen :)
Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no

bussfan


Magne

















Håper bildene faller i smak, så ønsker jeg dere alle en riktig så god sommer :)
Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no

Niclas Rosenius



   Lika trevliga bilder som vanligt, hoppas att sommarsäsongen bjuder på mycket smått och gott för dig.

   //Niclas