Huvudmeny

Swebus 00xx

Startat av Walter, 20 april 2009, 12:52:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Svenn Erik Nielsen

Hej igen

0070 är en Volvo B12B inte B12M.

Svenn Erik

Walter

Citat från: Svenn Erik Nielsen skrivet 10 maj 2009, 13:02:24 PM
Hej igen

0070 är en Volvo B12B inte B12M.

Svenn Erik


UKE854 är enligt CBR en 9700S B12B 6x2
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Johan B

Citat från: Walter skrivet 10 maj 2009, 17:13:00 PM
UKE854 är enligt CBR en 9700S B12B 6x2

Verkar onekligen som att jag får ge mig ;). Har dock för mig att jag fick ett MMS av Bussmicke på 0070 och att den såg ut att ha mittmotor. Tyvärr blev jag tvungen att rensa inkorgen häromveckan så jag kan inte kolla igen. Läser du detta Micke kan du väl lägga ut bilden?

Bussmicke

Inga problem Johan.



//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Johan B

Tack Micke. Får ta och skaffa en telefon med större display ser jag. Kul dock med en 9700S på häckmotorchassi. Bör fö vara den första faceliften i Sverige med kombinationen S-kaross och B12B. Men varför valde man inte dubbeldörr bak och en vettig lift nu när mittmotorn är borta...

CS

Citat från: Bese001 skrivet 20 april 2009, 20:14:20 PM
0021 och 0024 övertogs av Arriva 2009-03. Där "heter de" 1021 och 1024 enligt annat inlägg. 0024 var i Swebus ägo i bara 2 månader!

Möttes ikväll av en skrämmande syn på garageplan i Botkyrka, nämligen 0021 som stod på rampen. Vad jag kan se är den dock fortfarande reggad på Arriva med det skulle väl inte förvåna mig om den faktiskt är tänkt att tas i trafik hos oss... Allt annat överblivet ingen annan vill ha verkar ju hamna här så varför inte...  :-X

Är det kanske så att den vikarierar för 6284 som gick av vägen ute vid Skanssundet?

Bussmicke

Aj aj aj, illa illa. Har dessa bussar börjat leta sig hit nu också.
Trodde jag skulle slippa dem.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

CS

Citat från: Bussmicke skrivet 05 juni 2009, 21:28:23 PM
Aj aj aj, illa illa. Har dessa bussar börjat leta sig hit nu också.
Trodde jag skulle slippa dem.

Den sågs i trafik idag, så visst har dom hittat hit. Vi kan ju hålla tummarna för att det är ett kort besök.

Lite mer glädjandes kanske kan vara att det verkar som vänta på nya B9S är över. Idag stod 0074 och 0079 på Botkyrka depån. Båda är registrerade på Botkyrka och påställda, dessutom hade 0074 fått BussPC och Access installerat. Det bör väl då inte dröja många dagar innan man ser den i trafik.

Dessa två talar ju för att det iaf blir 6st B9S till Botkyrka (0074-0079), för inte bryter man väl nummerserie redan vid leverans?
Vågar man även hoppas på 0071-0073?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1


MrX

Leveransdatum börjar så sakteliga bli klara nu. Botkyrkas nio st b9s borde redan finnas hos Swebus Botkyrka. Tyresös 12 nya bussar kommer levereras 26/6-1/7 med sex bussar åt gången. NV:s bussar börjar närma sig leverans de med, dock fanns inget datum ännu.

För att underlätta utbildning kommer Tyresö låna en b9s av Botkyrka (har jag lite tur så ska jag vara med och utbilda) så alla kommer nog inte komma i trafik vid leverans till Swebus Botkyrka.

homer

Citat från: MrX skrivet 06 juni 2009, 11:16:58 AM
Leveransdatum börjar så sakteliga bli klara nu. Botkyrkas nio st b9s borde redan finnas hos Swebus Botkyrka. Tyresös 12 nya bussar kommer levereras 26/6-1/7 med sex bussar åt gången. NV:s bussar börjar närma sig leverans de med, dock fanns inget datum ännu.

För att underlätta utbildning kommer Tyresö låna en b9s av Botkyrka (har jag lite tur så ska jag vara med och utbilda) så alla kommer nog inte komma i trafik vid leverans till Swebus Botkyrka.

de mest logiska borde vara att ta bussarna i trafik till hösttidtabellen, då man säkert ändå ställer av en hög med bussar under sommaren

MrX

Citat från: homer skrivet 06 juni 2009, 11:47:25 AM
de mest logiska borde vara att ta bussarna i trafik till hösttidtabellen, då man säkert ändå ställer av en hög med bussar under sommaren

Eller så ställer man av de gamla för att fräscha upp de till hösten. Bussar med fräsch aircondition är ju alltid åtråvärda under sommarmånaderna ;)

MGA


CS

Citat från: MrX skrivet 06 juni 2009, 11:16:58 AM
Leveransdatum börjar så sakteliga bli klara nu. Botkyrkas nio st b9s borde redan finnas hos Swebus Botkyrka. Tyresös 12 nya bussar kommer levereras 26/6-1/7 med sex bussar åt gången. NV:s bussar börjar närma sig leverans de med, dock fanns inget datum ännu.

För att underlätta utbildning kommer Tyresö låna en b9s av Botkyrka (har jag lite tur så ska jag vara med och utbilda) så alla kommer nog inte komma i trafik vid leverans till Swebus Botkyrka.

Kollade runt lite och på de jag visste inv.nummer av Botkyrkas så var alla registrerade på just Botkyrka så det verkar stämma. Nio stycken är fler än vad det låtit som på sistone så det var ju mycket glädjande! :D

Om de nu redan är levererade till Botkyrka och man har för avsikt att sätta dom i trafik direkt tycker jag det är lite konstigt att det inte annonserats någon utbildning på bussarna...