Huvudmeny

Mot Stockholm

Startat av Christian Ljunggren, 06 april 2009, 10:46:00 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian Ljunggren



Längs vägen mellan Lillhärdal och Särna finns denna skylt.
Kommer man fram vid Slussen tro?

Ingwar Åfeldt

Nej, Fridhemsplan och sedan Västerbron! Det verkar ha snöat skapligt i förorterna.   ;)

Niklas Bygdestam

Undrar om det kan finnas någon gul skylt för enskild väg som visar till det vanliga Stockholm? Jag har sett ibland gula skyltar som visar till tätorter när de visar att man ska köra via en enskild väg. Men jag måste erkänna att jag tvivlar på att det finns gul skylt som visar till Stockholm. Men helt säker är jag alltså inte för det är inte totalt osannolikt ;D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ersa

Fäboden "Nybodarna" lär ligga c:a 6 km utanför Gamla stan då? ;)

Jonas Gustafsson

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 06 april 2009, 22:22:07 PM
Undrar om det kan finnas någon gul skylt för enskild väg som visar till det vanliga Stockholm? Jag har sett ibland gula skyltar som visar till tätorter när de visar att man ska köra via en enskild väg. Men jag måste erkänna att jag tvivlar på att det finns gul skylt som visar till Stockholm. Men helt säker är jag alltså inte för det är inte totalt osannolikt ;D

Det är visserligen blå skyltar, men på en grusväg i Ale kommun, vid ett vägskäl i den lilla byn Ryd, slår man på stort och skyltar "Göteborg" respektive "Alingsås", när det skulle vara mer befogat att skylta orterna där den lilla grusvägen når en större väg, d.v.s. "Nödinge" resp. "Kilanda"...

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Danne B.

En gammal "kvarglömd" skylt jag gillat (vet inte om den finns kvar) som hamnat fel tack vare omledning av trafiken är "UPPSALA"-skylten i korsningen Vanadisvägen / Nortullsgatan (satt i samma hörna som Mattéus skola och pekade mot Nortull)...

//Danne

BMJ

På vägen mellan Kungälv och Lilla Edet finns gul/röd/svarta (enskild väg-skyltar) mot Rostock och Lübeck (eller om man valt stava "Lybeck"). Jag ska försöka komma ihåg att fota dessa skyltar nästa gång jag åker den vägen till Göteborg.

Drängen

Mellan Karlskoga å Degerfors lär finnas en miniatyr av huvudstaden. I vart fall står det L:a Stockholm på en skylt.

Wolfie

Fick frågan om vi inte skulle förbi mina föräldrar när vi ändå var i närheten av en kompis en gång precis när vi passerat den skylten.
(Han var från Danmark där jag för tillfället bodde, men vi hälsade på hans bror i Sveg och åkte på lite utflykter på dagarna när brodern jobbade).
Fick förklara att det nog inte var rätt Stockholm (ur besök hos mina föräldrar synvinkel) som skylten pekade mot och att det var betydligt längre dit. (Lätta att förlora avståndsuppfattningen när man kommer från ett land där det mesta är nära, vi hade ju säkert kört ett par timmar den dagen redan).

Stefan Lindberg

Citat från: BMJ skrivet 07 april 2009, 18:22:31 PM
På vägen mellan Kungälv och Lilla Edet finns gul/röd/svarta (enskild väg-skyltar) mot Rostock och Lübeck (eller om man valt stava "Lybeck"). Jag ska försöka komma ihåg att fota dessa skyltar nästa gång jag åker den vägen till Göteborg.

Jag bor ju i Västerlanda söder om Lilla Edet och kör den vägen varje dag.
Ska kolla nästa gång jag åker till jobbet.

preacher

Stockholm finns på vägen mellan Backaryd och Eringsboda i Ronneby kommun åxå.
Pär Busschaufför sen 86 Jobbar på Bergkvarabuss

Bengt Jönsson

Citat från: Christian Ljunggren skrivet 06 april 2009, 10:46:00 AM

Längs vägen mellan Lillhärdal och Särna finns denna skylt.
Kommer man fram vid Slussen tro?


När byggdes denna verkliga "ödemarksväg"?  Huvudsakligen för transporter av timmer förmodligen men när?
Sveriges mest öde landsväg?

/B

Mange_buss

Det finns ett "Stockholm" mellan Ronneby och Tingsryd också... Åkte förbi där isomras, och tänkte att de kanske var en "måndagskylt", eftersom det borde vara en blå skylt till huvudstaden, men dem klåparna hade satt en gul skylt....  ;D ;) ::)