En SL-röd buss har hittat till Kalmar!

Startat av Sundås, 01 april 2009, 16:07:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Citat från: HB skrivet 02 april 2009, 21:07:54 PM
Förkortningen är mycket riktigt ERGA på Eriksbergsdepån. /Henrik/
Vart i Stockholm finns Eriksbergsgaraget?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin


Martin Maltkvist

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

Ja.

Hållplats Gesällvägen utanför trafikeras av 707, 737, 795
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

CS

Citat från: Bussmicke skrivet 04 april 2009, 22:00:15 PM
Ja.

Hållplats Gesällvägen utanför trafikeras av 707, 737, 795
För 795 är det Eriksbergs industriområde, inte Gesällvägen. Skiljer dock bara ca 100m

Bussmicke

Just ja, den kommer ju införbi Kungsholms och åter samma väg..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

CS

Ber om ursäkt för att jag drar upp en någon månad gammal tråd, men det passade sig bäst här...

Citat från: Sundås skrivet 01 april 2009, 16:07:00 PM
Den här har stått vid depån i Kalmar i någon vecka nu. Vad som ska hända med den har jag ingen aning om, men man har plockat lite delar från den..





Det ska i januari ha varit en buss som brann i Hallunda, samt en buss som brann på hågelbyleden dagen innan. Var 5540 en av dessa?

Citat från: MGA skrivet 01 april 2009, 17:02:47 PM
Sen har 5535 & 5537 & 5544 varit på besök i Kalmar också.

Var det någon av dessa som utgjorde den andra branden? Eller vad var deras ärenden hos kalmarverkstaden?

Kan tillägas att en merca, 5462 ska ha brunnit i måndes (2009-05-25). Dock går det inte att hitta någon notis om detta någonstans...

Jan

Citat från: Mattias Möller. skrivet 01 april 2009, 16:08:11 PM
Kanske den ska köra i Skåne land hoppas det  8)

Det blir inga fler låggolvs bussar med diesel i Skåne, Möller.
I branschen 37 år

BadTab

Citat från: CS
Ber om ursäkt för att jag drar upp en någon månad gammal tråd, men det passade sig bäst här...

Det ska i januari ha varit en buss som brann i Hallunda, samt en buss som brann på hågelbyleden dagen innan. Var 5540 en av dessa?


Bussen som brann på hågelbyleden, om den du tänker på stod med nosen mot Tumba, och brann precis innan korsningen vid Maxi, så var det 546-nånting, en merca iallafall..

MGA

Citat från: BadTab skrivet 31 maj 2009, 23:31:48 PM
Bussen som brann på hågelbyleden, om den du tänker på stod med nosen mot Tumba, och brann precis innan korsningen vid Maxi, så var det 546-nånting, en merca iallafall..

5468

BadTab

Det var det ja.. Åkte förbi där med bärgaren just som det hade börjat, lyckades mha kollegan och swebus trafikledning släcka brasan innan det spred sig iaf.. Men det var ett tag sen, och minnet är väl sådär.. 8)

CS

Tredje mercan som brinner, eller är det fler? Dessutom tre bränder hittills detta året bara, på samma depå...
Någon som vet nått mer om 5462, har inte sett till den någonstans?

virtual1

Citat från: Lars Ödlund skrivet 13 juni 2009, 09:28:06 AM
Fler systrar har kommit på besök..

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/buss-stannade-pa-e22(1376114).gm

5547

"Bussen var av äldre modell" - ja, nu kan man skryta då man bara har nya bussar i Kalmar Län ;-) - hade det nya avtalet inte vart i kraft hade väl 5547:an spöat mestadels i ålder i Kalmar län vid det här laget ;-)

CS

5547 drabbades i slutet av maj av ett större oljeläckage på glömstaleden, därav Kalmarbesöket?