Huvudmeny

Söndagsbild 81

Startat av Jona, 29 mars 2009, 14:32:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Bilderna kommer lite senare på dagen en normalt för jag låg och sov. Hoppas dom ska bli lika bra ändå...

Jag har i grund och botten ingen planerat system för hur bilderna ska visas. Jo det jag planerade från början men frångått numera är detta om varannan vecka andra bolag och varannan vecka Skelleftebuss. Men annars tar man och visar några bilder som kan sägas på ena eller andra sättet höra ihop och ha en genomgående röd tråd. Ofta bestämmer man sig när det är dags och skriva tråden för vad man vill visa. Ibland har man en plan och grundidé.

Denna gång insåg jag att vi besökt Sundsvall bland annat i tråd 65 och sedan i tråd 73. Det ger skillnad på 8. Så när vi fortsätter detta slumartade och lägger på siffran 8 på 73 och får då 81, dagens tråd. Så Sundsvall får det bli...


Du befinner dig på Sjögatan som ligger på södra sidan om Selångersån. Här går normalt linje 1 (Bergsåker) och 3 (Granlo) medan bussarna på linje 30 numera Byberg och Nordins linje men förut en gammal Anna Norberg kör inte här utan kör istället runt via Norrmalmsgatan, Skolhusallén - Storgatan.

Detta på grund av deras Nya godsbuss som är för hög för att passera under bron, ja alltså om man inte vill repa lacken och göra en cab av den vill säga.... Men istället för för att typ skriva i tabellen vilka få turer som inte kan köra här var man konsekvent och drog alla turer denna dryga minut längre körväg istället.


Vilket gör att normalt är det alltså inga stadslinjer som kör över denna bro på Skolhusallén.


Men varje sommar stänger man av hela stadskärnan för att ha Gatufesten. Då måste även Linje 1 och 3 leta sig runt samma väg som linje 30. Här ser man en buss på linje 30 som just passerat bron.


Här i denna rondell går normalt inte linje 1 men den gör det nu på grund av nämnda Gatufest. Passande nog passerar den här, utanför nya fotbollsarenan, en drake vilket passar bra då det är Sundsvalls kommunsymbol.

-------------'*'----------'*'-------------

Följande städer kan alltså för tillfället läggas till listan för brobilds-undertemat:

Gävle (Rådmansbron)
Göteborg (Angeredsbron)
Hudiksvall
Luleå (Bergnäsbron)
Piteå (Kanalen/ Pitsundsbron)
Skellefteå (Parkbron och Viktoriabron X2)
Sundsvall (Norrmalmsbron + Skolhusallén)
Söderhamn
Umeå (Sjukhusbacken, Tegsbron och Kyrkbron)
Örnsköldsvik
Östersund (Frösöbron)

Byar/samhällen:

Bodbysund
Bjästa
Kvarnbyn
Kåge
Matfors
Åbyn

-------------'*'----------'*'-------------

Sammanställningen: http://www.jonaryd.rondelen.se/doku/sammanstallning_sondagsbild_070904.html

/Jona
MVH Filosofen Jona

Åkarns Kalle

Bilder från Sundsvall. Uppskattas!!!

/Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Niclas Rosenius



   Att bilderna kommer senare än vanligt är inget hinder, den som väntar på nåt gott väntar inte för länge  ;)

   Härliga bilder som vanligt.

   //Niclas

Jacob med C

Citat från: Jona skrivet 29 mars 2009, 14:32:22 PM

Denna bilder gillar jag bäst. Men som vanligt lika trevlig söndagstråd.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!