Trivsel inom föraryrket - Taxi och buss

Startat av Anga, 26 februari 2009, 18:10:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anga

Hej. Jag undrar om det finns någon/några förare som skulle vilja svara på några frånor om trivsel i föraryrket. Jag läser Svenska C parallellt med att jobba heltid som bussförare, och uppgiften är att jag ska lära mig att skriva en rapport, baserad på en liten undersökning inom ett ämne som jag brinner för, och jag brinner för frågan om Betydelsen av trivsel inom föraryrket - Taxi och Buss.
Hur är trivseln inom ditt yrke?

A1. Hur är trivseln inom ditt yrke? Varför, motivera.




A2. Hur mår du? Varför?




A3. Hur påverkar det ditt resultat?




B1. Känner du en stolthet över ditt yrke? Varför?




B2. Får du positiv respons från kunderna?




B3. - från kollegorna?




B4. - från ledningen?




C1. Har du mer än 1 års erfarenhet av yrket?




D1. Vad tycker du om systemet med upphandling av busstrafik?




D2. Varför?



E1. Hur fungerar det med upplärning av nya förare?




E2. Vad tycker du om det?




F.1. Skulle du rekommendera en ung person att satsa på bussföraryrket?




F2. Varför?




G1. Skulle du rekommendera en arbetslös person, oavsett ålder, att ta busskort?




G2. Varför?



H1. Varför arbetar du som bussförare?


H2. Motivera.


I1. Skulle du välja ett annat yrke om tillfälle ges?


I2. Varför?


J1. Tillåter du att resultat från denna undersökning används i publicistiska syften? Till exempel i ett debattinlägg i en tidning?


J2. För att få åsikter från så många bolag som möjligt – skulle du, utan eget namn, vilja namnge ditt bussbolag, som inte kommer att refereras till enskilt, utan endast i grupp med de andra bolagen?

SAÅ2009-02-22
Med vänliga hälsningar Anga

Staffan Sävenfjord

Vi vill inte lägga hinder i vägen för Angas undersökning men det är nog inte lämpligt att svaren publiceras här så att alla kan läsa dem.
Den som vill svara - och det får vi hoppas att det är många som vill - gör det lämpligen i ett privat meddelande till Anga.
Därför låses tråden här.

/Staffan, moderator
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)