Huvudmeny

Snötäckt

Startat av Simon Bertilsson, 12 februari 2009, 23:00:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Bertilsson

Så här kan det gå när man sällan använder sin bil. ;)



Lite senare såg jag den här vyn framför mig.


fontheking5

Så här såg det ut där jag bor i eftermiddags . Jag kan tänka mig att det är värre ute i skogen och ute på landsbygden 

scaniaolsson

Eftersom det är Simon som tagit skogsbilden så gissar jag på att det är i Hörbytrakten.
Kan då bara säga att det skiljer väldigt med snötäcket i skåne. Visst fick vi här i Klippantrakten snö men det mesta är försvunnet igen och det var aldrig i närheten av det som Simons bilder visar.
Känns som att gränsen går ner mot Röstångahållet.

Även Svalöv har klarat sig lindrigare undan ser jag, nederstabilden är tagen precis söder om Svalöv på väg 106 med nosen söderut mot väg 17.
(Ja jag vet att jag är geografinörd, men det står jag för  ;D)

Scaniolsson
Klippan
Fordonsintresserad elmontör.

fontheking5

Citat från: scaniaolsson skrivet 13 februari 2009, 09:56:59 AM
Eftersom det är Simon som tagit skogsbilden så gissar jag på att det är i Hörbytrakten.
Kan då bara säga att det skiljer väldigt med snötäcket i skåne. Visst fick vi här i Klippantrakten snö men det mesta är försvunnet igen och det var aldrig i närheten av det som Simons bilder visar.
Känns som att gränsen går ner mot Röstångahållet.

Även Svalöv har klarat sig lindrigare undan ser jag, nederstabilden är tagen precis söder om Svalöv på väg 106 med nosen söderut mot väg 17.
(Ja jag vet att jag är geografinörd, men det står jag för  ;D)

Scaniolsson
Klippan
Du har helt rätt för dig . Min bild är mycket riktigt tagen utanför Svalöv på väg 106 den 12 februari 2009

scaniaolsson

Ska väl kanske erkänna att jag (förutom att jag är geografinörd) har jobbat i Landskrona-Svalövs området mellan 2001-2005. Jobbade på den tiden som "kabelfelare" på det som en gång i tiden hette televerket. Hade min placering i Landskrona och området omfattade i grova drag området innanför en ungefärlig gräns:
Glumslöv-Landskrona-Häljarp-Annelöv-Teckomatorp-Svalöv-Ask-Röstånga-Kågeröd-Ekeby-Tågarp-Härslöv.
Så 106:an har man kört mååånga gånger.

Numera har jag bytt "småtrådarna" mot större kablar och linor med som mest 50000 volt.

Scaniaolsson.
Fordonsintresserad elmontör.

Simon Bertilsson

Min bild är tagen mellan S Rörum och Häglinge. :)

Bengt Jönsson

Citat från: scaniaolsson skrivet 13 februari 2009, 09:56:59 AM
Eftersom det är Simon som tagit skogsbilden så gissar jag på att det är i Hörbytrakten.
Kan då bara säga att det skiljer väldigt med snötäcket i skåne. Visst fick vi här i Klippantrakten snö men det mesta är försvunnet igen och det var aldrig i närheten av det som Simons bilder visar.
Känns som att gränsen går ner mot Röstångahållet.

Även Svalöv har klarat sig lindrigare undan ser jag, nederstabilden är tagen precis söder om Svalöv på väg 106 med nosen söderut mot väg 17.
(Ja jag vet att jag är geografinörd, men det står jag för  ;D)

Scaniolsson
Klippan

På väg mot Teckomatorp kanske.. ;)
Järnvägen i bilden torde vara "Södersåsbanan" mellan just Svalöv - Teckomatorp

/Bengt
Också välbekant i dessa trakter..  8)