Huvudmeny

annecy albertville

Startat av michael k, 09 februari 2009, 14:48:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

michael k

japp vilken väg är att föredra
att åka motorvägen runt eller ta den lilla vägen rakt över?

n508 heter den lilla vägen

Blue

Citat från: michael k skrivet 09 februari 2009, 14:48:36 PM
japp vilken väg är att föredra
att åka motorvägen runt eller ta den lilla vägen rakt över?

n508 heter den lilla vägen

Jag körde alltid den lilla vägen när jag körde lossning/lastning på Val Thoréns, det enda problemet är att det lätt köar till sig innan McD i Albertville.
Nu har jag inte varit där sedan 2001 så det kanske ser helt annorlunda ut nu.

Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

michael k

hur mycket blir tidsvinsten?
fö var det ett fullständigt kaos där i lördags
fyra timmar upp och bara tre timmat ner :(

Blue

Citat från: michael k skrivet 09 februari 2009, 19:00:41 PM
hur mycket blir tidsvinsten?
fö var det ett fullständigt kaos där i lördags
fyra timmar upp och bara tre timmat ner :(


Minns inte, det rör sig inte om så mycket. Jag körde den sträckan varje helg i mellan jul och påsk i fyra år och ändå minns jag inte.
Rykte säger att man inte får vänta mellan lossning och lastning i Val Thorens längre, stämmer det? När vi körde Lion så stog jag alltid kvar vid hotell parkeringen längst upp i byn den timmen det tog att städa innan jag lastade dom som skulle hem.
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

michael k

det kontroleras av vakter
och är det för mycket bussar på busstorget får man vänta en stund  på parkeringen
innan byn
och sedan får man köra fram och lasta av för att sedan åka och parka och komma tillbaks
i lördags var det kätting på innan klättringen började
en buss från helsingborg hade ingen kätting med sig och fick vänta nedanför backen nästan hela dagen :-[
fö det var väl sextio busslast med danskar där
och en buss med svenskar

Blue

Citat från: michael k skrivet 09 februari 2009, 19:56:43 PM
det kontroleras av vakter
och är det för mycket bussar på busstorget får man vänta en stund  på parkeringen
innan byn
och sedan får man köra fram och lasta av för att sedan åka och parka och komma tillbaks
i lördags var det kätting på innan klättringen började
en buss från helsingborg hade ingen kätting med sig och fick vänta nedanför backen nästan hela dagen :-[
fö det var väl sextio busslast med danskar där
och en buss med svenskar


Då är det som när jag körde på alperna, enda gången jag har lagt kedjor i alperna. Frassarna är inte vana vid att folk har vintermönster, fast har 50 bussar passerat så är det ganska polerat i gatan upp!
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

michael k

min åsikt är ju att det var onödigt med kedjor
denna gång
särskilt när man kör sne og snö så har man ju tryck på driven ;D
sedan gick ju en länk med så bussstackrn fick lite lackskador >:(