Huvudmeny

Söndagsbild 74

Startat av Jona, 08 februari 2009, 01:23:49 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

Hej

Dags för lite söndagsbildvsep igen. Tar ett enkelt svep igen, alltså lite text, mer bilder. Insåg att jag kanske kunde hitta några bilder som tillsammans bildar en röd genomgående tråd. Nederbörd, passsar ju bra när snöstormen över Skellefteå sakta börjar avta något...

Någon av bilderna är en repris, men ingen av dom har förekommit i en tidigare söndagstråd så därför passar dom in nu.

På med gummistövlar och regnkläder, ni tar er inte torr och varm genom detta bildsvep.


Jag står torrskodd, eller nästan, skorna och längst ner på byxorna är blöta med överkroppen och kameran stannar torr då jag utnyttjar taket över hållplatserna vid torget som ett jätteparaply.


Regnet öser ner, niagra-fall och i detta regn faller det ungefär samma vattenmängd.... eller nästan då!!!!


Efter regn kan man få denna effekt i bilden.


En annan typ av nederbörd är ju fryset regn, här i form av snö och dimma.


Då passar det ju bra med 2 bilder där fotografen inte gått långt, och kunnat gå hem och värma sig mellan foto-tillfällerna.


Under torsdagen började det snöa rejält, nästan så vi kan klassa det som snöstorm. England lilla snöfall är ingenting i jämförelse. Bortsett den lilla detaljen att här har vi plogbilar/traktorer och bilarna har vinterdäck...

Tyvärr blev det inga bilder tagna när det var som värst under torsdagen då  jag höll på med andra onödiga saker som jobb och andra förpliktelser. Under fredagen hade snöstormen avtagit i skala litegran och då passade det med en kortare fototur i närområdet. Här ser ni en bild nästan ett år efter förra rejäla snöfallet över Skelleftetrakten. Vägen är plogad, men parkeringar, återvinningsstationen och busshållplatsen är fortare gömda i ett tjock lager vit massa....

Sammanställniung: http://www.jonaryd.rondelen.se/doku/sammanstallning_sondagsbild_070904.html
MVH Filosofen Jona

Jona



Strax är klockan 18:30 måndag den 9 februari. Jag sitter inne vid datorn i värmen. Ute blåser det och snöar samtidigt och är närmare 9 minus. Så därför tänkte jag bjuda på en bild tagen just nu, idag, fast fotografen har inte ens bemödat sig med att gå ut. Riggade upp kameran på stativ, gissade på ett ungefär vart bussen på linje 208 från Skellefteå 17:40 skulle stanna. Hade bara ett försök och det ser ni ovan. Bussen stannade inte exakt vid beräknat och det fanns ingen tid att flytta utrustningen. Så det fick bära eller brista...

Funderade på om bilden skulle få en egen tråd men bestämde mig för att den hörde hemma i gårdagens söndagstråd.

/Jona 
MVH Filosofen Jona

Muk

Läckra bilder! Regn gör sig bättre på bild än i verkligheten.  :)

Nupski

Regn avnjutes bäst inne i hytten.  ;D

Jacob med C

Citat från: Jona skrivet 08 februari 2009, 01:23:49 AM

Under torsdagen började det snöa rejält, nästan så vi kan klassa det som snöstorm. England lilla snöfall är ingenting i jämförelse. Bortsett den lilla detaljen att här har vi plogbilar/traktorer och bilarna har vinterdäck...

Ser att ni har lika lite snö som hemma i Örnsköldsvik.  ;D ;D ;D
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Niclas Rosenius



   Regnbilderna var verkligen i särklass, riktigt häftiga.

   //Niclas

Krille

Citat från: Jona skrivet 09 februari 2009, 18:28:44 PM
Strax är klockan 18:30 måndag den 9 februari. Jag sitter inne vid datorn i värmen. Ute blåser det och snöar samtidigt och är närmare 9 minus. Så därför tänkte jag bjuda på en bild tagen just nu, idag, fast fotografen har inte ens bemödat sig med att gå ut. Riggade upp kameran på stativ, gissade på ett ungefär vart bussen på linje 208 från Skellefteå 17:40 skulle stanna. Hade bara ett försök och det ser ni ovan. Bussen stannade inte exakt vid beräknat och det fanns ingen tid att flytta utrustningen. Så det fick bära eller brista...
Funderade på om bilden skulle få en egen tråd men bestämde mig för att den hörde hemma i gårdagens söndagstråd.
/Jona 

Heehe!
Ser jag i syne eller har en Vega redan lyckats få en immig sidoruta?

Jona

Citat från: Krille skrivet 10 februari 2009, 17:08:45 PM
Heehe!
Ser jag i syne eller har en Vega redan lyckats få en immig sidoruta?

Tror du ser rätt, är 293 vi pratar om och den har väl alltid haft immig ruta vad jag kan minnas. Om det beror på att den rutan bara har enkelglas (det andra krossat) eller vad som är anledningen vet jag inte.

Tack för alla trevliga och glada tillrop....

/Jona
MVH Filosofen Jona