Kommentarer till Linjenummertråden

Startat av tobbe_uppsala, 26 januari 2009, 21:12:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tobbe_uppsala


Mr G

Kul tråd som jag ser fram emot att följa och kanske också bidra med en bild eller två om möjligheten ges. Vore också kul om det kunde bli lite disciplin i bildutlägget den här gången. Har sett såna här trådar förut och då har det spårat ur en del eftersom vissa inte haft tålamod att vänta på att "ovanligt" nummer ska poppa upp och lägger ut linje 62 eftersom ingen 61:a visat sig på 3 timmar. Och andra är så ivriga att visa sina bilder så att man lägger ut linje 37 efter linje 42 bara för att man vill visa just den bilden och inte var hemma när 37:an skulle ut.

Jag vet att detta bara är på lek, men ibland är det bra med ordning och regler i lekar också. Fast det kanske bara är jag som tycker så.
吉先生

Patrik

Citat från: Mr G skrivet 26 januari 2009, 22:02:07 PM
Kul tråd som jag ser fram emot att följa och kanske också bidra med en bild eller två om möjligheten ges. Vore också kul om det kunde bli lite disciplin i bildutlägget den här gången. Har sett såna här trådar förut och då har det spårat ur en del eftersom vissa inte haft tålamod att vänta på att "ovanligt" nummer ska poppa upp och lägger ut linje 62 eftersom ingen 61:a visat sig på 3 timmar. Och andra är så ivriga att visa sina bilder så att man lägger ut linje 37 efter linje 42 bara för att man vill visa just den bilden och inte var hemma när 37:an skulle ut.

Jag vet att detta bara är på lek, men ibland är det bra med ordning och regler i lekar också. Fast det kanske bara är jag som tycker så.

Jag håller helt med dig, ordning och reda ska det vara!

Jona

Citat från: Mr G skrivet 26 januari 2009, 22:02:07 PM
Kul tråd som jag ser fram emot att följa och kanske också bidra med en bild eller två om möjligheten ges. Vore också kul om det kunde bli lite disciplin i bildutlägget den här gången. Har sett såna här trådar förut och då har det spårat ur en del eftersom vissa inte haft tålamod att vänta på att "ovanligt" nummer ska poppa upp och lägger ut linje 62 eftersom ingen 61:a visat sig på 3 timmar. Och andra är så ivriga att visa sina bilder så att man lägger ut linje 37 efter linje 42 bara för att man vill visa just den bilden och inte var hemma när 37:an skulle ut.

Jag vet att detta bara är på lek, men ibland är det bra med ordning och regler i lekar också. Fast det kanske bara är jag som tycker så.

Du har rätt i det du säger. En fundering jag haft är, finns alla linjenummer då överhuvudtaget eller lär vi fastna på något nummer. Förhoppningsvis kan säkert just express-bussnummer från tex Swebus express kanske passa in där då som nödfall. Men jag tror ändå att det kommer behöva bli glipor då vissa linjenummer används i många län medan andra nummer saknas helt....

/J
MVH Filosofen Jona

Patrik

Citat från: Jona skrivet 26 januari 2009, 22:13:11 PM
Du har rätt i det du säger. En fundering jag haft är, finns alla linjenummer då överhuvudtaget eller lär vi fastna på något nummer. Förhoppningsvis kan säkert just express-bussnummer från tex Swebus express kanske passa in där då som nödfall. Men jag tror ändå att det kommer behöva bli glipor då vissa linjenummer används i många län medan andra nummer saknas helt....

/J

Märker vi att det fastnar någonstans så får vi genomsöka alla arkiv och skokartonger efter andra bussar, ev. utländska.

Svemicke

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 26 januari 2009, 21:36:56 PM
Här gäller det tydligen o va snabb.
Hoppas efterföljande bokstäver gillas  ;D


*slurp* DET HÄR VAR ENORMT TREVLIGT!!! ML!!!!!  :P

Ledsen att behöva bryta den här tråden med ett så meningslöst inlägg, men det var bild på en ML-buss, så det kunde inte undvikas!
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Jona

Citat från: virtual1 skrivet 26 januari 2009, 22:31:54 PM
23 var inte lätt att hitta, men här...

Kan jag få vara så fräck och berätta en liten sak med linje 23 i Västerbotten. Linje 32 går mellan Skellefteå och Norsjö medan linje 23 går Norsjö - Lycksele. MEN bussen skyltas som linje 32 hela vägen och heter även 32 i tidtabellen. Därför saknar vi i Västerbotten bilder på linje 23....

Ursäkta jag skriver detta lilla nonsen istället för att visa bild. Källa för detta är länstrafikens Västerbottens statistik över intäkter och hur många som reser med vilken typ av biljett linje för linje i länet....

/Jona
MVH Filosofen Jona

virtual1

O jag hade hoppats på att kunna gå o lägga mig o visa en linje 26, men en snabb google-sökning ger vid handen att i dagsläget verkar linje 26 inet existera i några större huvudorter! - kan bli en nöt att knäcka det här, Västtrafik har en linje 26 Torslandakrysset-Skeppstadsholmen, knappast en linje som man fotar om man inte är bosatt i götet! - Dalatrafik har en linje som går nånstans vid Hedemora (tyvärr aldrig stannat till där!), X-trafik har en sällankörslinje mellan Gävle-Ockelbo å sen hittade jag en gammal sida om att det skulle finnas en linje 26 på Gotland också, inget jag fotat IAF, nåväl, lycka till o god natt =)

JB

Citat från: virtual1 skrivet 27 januari 2009, 00:03:47 AM
O jag hade hoppats på att kunna gå o lägga mig o visa en linje 26, men en snabb google-sökning ger vid handen att i dagsläget verkar linje 26 inet existera i några större huvudorter! - kan bli en nöt att knäcka det här, Västtrafik har en linje 26 Torslandakrysset-Skeppstadsholmen, knappast en linje som man fotar om man inte är bosatt i götet! - Dalatrafik har en linje som går nånstans vid Hedemora (tyvärr aldrig stannat till där!), X-trafik har en sällankörslinje mellan Gävle-Ockelbo å sen hittade jag en gammal sida om att det skulle finnas en linje 26 på Gotland också, inget jag fotat IAF, nåväl, lycka till o god natt =)

Linje 26 fanns i Uppsalas stadstrafik för inte så länge sedan. Gick förbi Ekeby bland annat, där linje 4 går idag. Finns säkert på bild någonstans.

/Jonas

preacher

Kul ide i all enkelhet Om det blir en lucka få jag väl springa ner till jobbet o skylta upp det som fattas men det kanske räknas som en vit lögn. Tror faktiskt att det blir många stora luckor i en så här serie. Ha en bra dag allihopa

Mvh Pär

Pär Busschaufför sen 86 Jobbar på Bergkvarabuss

Ulf Rådeström

En bra grejj är ju att bara lägga in ett par bilder max i varje inlägg så att det blir lite variation på fotografer  :)

Inget illa menat...men det blir ju lite tråkigt om jag sitter o förbereder hela SL-serien o bara vräker ut alla nummer i ett enda inlägg när vi kommer dit :)

virtual1

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 27 januari 2009, 21:01:41 PM
En bra grejj är ju att bara lägga in ett par bilder max i varje inlägg så att det blir lite variation på fotografer  :)

Inget illa menat...men det blir ju lite tråkigt om jag sitter o förbereder hela SL-serien o bara vräker ut alla nummer i ett enda inlägg när vi kommer dit :)

Håller fullständigt med!

Svemicke

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 27 januari 2009, 20:04:38 PM
En av mina allra första bussbilder...dia...dålig men ändå en 40  :)


Oj oj! Nu igen! ML!! :D

Den här bussen är vid fototillfället minst tolv år gammal och ändå ser den ut som ny. Har Du fler ML-bilder, herr Rådeström så hade det varit trevligt, om inte väldigt uppskattat ifall undertecknad fått ta del av dessa.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Ulf Rådeström

Lite off topic-svar på tråden...

men jag har massor...ska se om jag kan redigera lite o lägga ut i en särskild tråd

Patrik

Jag hittar bara linje 78 hos en huvudman och det är Västtrafik, jag kan ha missat nåt men annars så behöver vi en hjälte som får igång det här  :)