Söndagsbild del 71

Startat av Jona, 18 januari 2009, 00:20:21 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Har under året dragit på mig ett hyfsat stort arkiv med bilder. (nej jag är långtifrån Bussmicke) Men av olika anledningar har mina intressanta och speciella bilder från Skellefteå sinat och därför har jag inte visat några bilder på Skelleftebuss nu på några söndagar. Även denna söndag blir det bilder från annan ort än Skellefteå och Skelleftebuss.

Sista oktober förra året var jag, Yujin och Jacke (Jacob med C) och fotade dom nya B9s som hunnit landa och sättas i trafik i Umeå. Dagen till ära hade jag med stativ och eftermiddagen avslutades med några bilder i mörker. Stativ och riktigt långa slutartider ger en ganska häftig bild. En normalt tråkig plats som Vasaplan och Vasagatan i Umeå blir helt plötsligt mer intressant, tex på grund av alla ljus man normalt inte ser.


Det börjar sakta mörkna, men fortfarande kan man fota på fri hand utan stativ och fordonen kan fortfarande röra sig. Om än i låg hastighet.


Klockan är vid 15 och nu är jag nere i 1/100 sekund slutartid.


Samma här 1/100 och F6,3


Nu bör jag ha börjat använda stativet då slutartiden är på 1/2 sekund och F25.


Mörkret faller, 1,3 sekund och F25.


2 sekunder och F22.


Samma inställningar som på föregående bild.
Hur var det nu, var det denna färg som dom inte fick köra på Holmsundslinjerna? Gör man det får man VIT(e)??
Greger Larsson, det är väl din avdelning vet du detta? Eller är det kanske så att det är Erik som får svara då han är mer insatt. Ni kan ju svara, min bror står här och lyssnar medan jag går ut och tömmer sedelautomaten.... hehehehe


En avslutande bild från detta bildsvep, 4 Sekunder och F25 använde jag på denna.

Nu ska jag sova, hejdå snacket, vi ses imorgon....

MVH Jona

sammanställningen: http://www.jonaryd.rondelen.se/doku/sammanstallning_sondagsbild_070904.html
MVH Filosofen Jona

Muk

Trevligt! Jag har själv funderat på att ta med mig stativet ner på vasaplan när schemat tillåter.  :)

Jacob med C

Trevligt! Var det inte den gången någon fotade oss och sen hoppa på linje 1 mot Umedalen?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Jona

Citat från: Jacob med C skrivet 18 januari 2009, 09:54:58 AM
Trevligt! Var det inte den gången någon fotade oss och sen hoppa på linje 1 mot Umedalen?

Jo-meeen det är korrekt. Någon måste fått en bra bild på 3 galningar med varsin systemkamera stående intill varandra för att snacka igenom nästa drag.

/J
MVH Filosofen Jona

Ersa

Har man börjat med fotografering av bussfotografer i Umeå? ;)

Muk

Citat från: Verspieder skrivet 18 januari 2009, 19:46:33 PM
Har man börjat med fotografering av bussfotografer i Umeå? ;)

Det kanske är någon som samlar idolbilder på sina favoritfotografer. ;D  Får väl tillägga att det inte är jag, trots att jag är imponerad av fotograferna här på forumet.  :)

Jona

Citat från: Verspieder skrivet 18 januari 2009, 19:46:33 PM
Har man börjat med fotografering av bussfotografer i Umeå? ;)

Är inget nytt, det har till och med jag provat tidigare...



MVH Jona
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Sundås

Citat från: bussgrabben skrivet 19 januari 2009, 19:51:36 PM
Wow! Verkligen snyggt!

Ja, den gillade jag också. Väldigt snyggt med lysena.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se