Söndagsbild del 69

Startat av Jona, 04 januari 2009, 01:04:30 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

Hej

Dags årets första söndagsbild. Hade egentligen tänk ställa in dagens ända tur denna söndag men valde in i det sista och köra ändå. Hade tillgång till nät och kan vänta med sängen någon minut till. Jag blev så inspirerad av alla som visat bildsvep från förra året med en bild varje månad. Jag ville inte vara sämre så denna söndagstråd består av 12 bilder från 2008. Eventuellt kan någon bild vara en repris men om så är fallet hoppas jag att ni gillar den ändå. Första gången bilden visades så såg alla den kanske inte och är alltså ny och ovisad för många av er.


Januari, är kvar i Göteborg dit jag for strax före julafton året innan. Här bjuder jag er på en av dom bilder jag fotade så där i årets början.


Februari så blev det som vanligt en tur till Umeå. Jag besökte även Vännäs och Vindeln med sällskap av Yujin och Jacke.


Mars Umeå och Holmsund besöktes bland annat. Reprisbild från det sistnämnda.


April, jag och Krille besöker Piteå.


Maj besökte jag Jacke i Örnsköldsvik och vi var på fototur i Köpmanholmen, Bjästa, Själevad och i Örnsköldsvik.


Juni jag i Östersund, Sundsvall, Hudiksvall och Söderhamn. Bilden jag bjuder på är från Sundsvall för där var jag det mesta av tiden.


Juli gjordes 2 besök i Umeå. Ett av dom hade jag sällskap av Jacke.


Augusti besöker jag och Krille Luleå.


September besöktes Gävle för jag skulle på tåg08 på Järnvägsmuseummet i Ostkustbanans gamla lokstall på Sörby Urfjäll.
Passade på och ta tåg-pendeln in till centrum för en kortare fototur. Sällskap på fototurer hade jag av David S här från snacket. Bilden är en reprisbild men jag är riktigt nöjd med denna så den får stå modell ännu en gång.


Oktober Umeå besöktes, med sällskap av Yujin och Jacke. Detta blev mitt 7:e beök i Umeå detta år.


November besökte jag Luleå en blixtvisit. Tyvärr var det rejält mörkt och svarta moln trotts att klockan bara var vid 11 på förmiddagen denna lördag. Så jag är inte helt nöjd med bilderna från denna dag.


December och jag är åter i Göteborg. Här träffade jag Jonas Gustavsson och Tomas från forummet, men jag var även ute på flertalet fototurer själv.

Förra söndagen (Del 68) så hade jag med lite statistik, som jag tänkte upprepa i denna tråd bara för att det har litegran med 2008 och bilder då och göra.

Antalet bilder jag redigerat och lagt online under 2008 blev till antalet:

1114 bussbilder
100 Sevärda bilder
53 Tågbilder
42 Lastbil/ Bil-bilder
27 Spårvagnsbilder
= Totalt 1336

(OBS denna vecka och förra veckans bilder är EJ medräknade.)

Jag har under året bjudit på hela 48 söndagsbildstrådar. (med del 68 förra året, denna tråd ej medräknad)

Ses nästa vecka då vanliga söndagsbild-serien fortsätter mer som ni är vana.

MVH Jona
MVH Filosofen Jona

Jonathan W

Trevligt bildvep. Hoppas att du fortsätter med Söndagsbilderna.

Muk

Trevligt, trevligt! Det är kul med variation. Jönköpingsbussarna på Vasaplan blev favorit i svepet. Själv tog jag det väldigt lugnt med fotograferandet under 2008, så det är kul (och inspirerande) att se alla andras resultat.  :)

Simon

Mycket trevliga bilder! (som vanligt när det gäller söndagsbilds trådarna :))