Huvudmeny

UL 844

Startat av a32, 15 juli 2007, 00:16:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

a32


Copyright a32

UL linje 844 nr171 TRZ 337 till Östervåla på väg 272 mellan Uppsala och Östervåla den 11/7 2007

/a32

Ersa

Bussen är KR Trafik 171  :)

Mikael T Nilsson

Trevlig miljöbild  :)

Vänliga hälsningar,

Micke
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Niklas Bygdestam

Citat från: a32 skrivet 15 juli 2007, 00:16:43 AM

Copyright a32

UL linje 844 nr171 TRZ 337 till Östervåla på väg 272 mellan Uppsala och Östervåla den 11/7 2007

/a32


Snygg bild som fångar uppländsk miljö på ett fint sätt :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jan

Är det bara KR förare som behöver extraljus i Uppland ;D De övriga bolagen kör med orginal uppsättningen bara
I branschen 37 år

Robert Montgomery

Nej då, men vi har en mörk årstid även i Uppland.

Mvh

Robban KR Östervåla

Ersa

Citat från: Jan skrivet 16 juli 2007, 23:43:58 PM
Är det bara KR förare som behöver extraljus i Uppland ;D De övriga bolagen kör med orginal uppsättningen bara

Busslink Norrtälje har då två takmonterade extraljus på nästan alla vagnar (utom de som bara går på stadslinje 650). Detta är ett fackligt krav läste jag på ett infoblad i Norrtäljegaraget. Fridströms har takljus på de flesta linjevagnar. Avsaknad av midnattssol gör ju att det rentav blir mörkare i Uppland/Roslagen än i de norra landsändarna. Och landskapet består av många smala krokiga vägar, skog och vilda djur...

Mycket bra av KR att satsa på rejäla helljus! Två runda är minimum. Även i Svealand.

Niklas Bygdestam

Citat från: Verspieder skrivet 20 juli 2007, 20:25:14 PM
Busslink Norrtälje har då två takmonterade extraljus på nästan alla vagnar (utom de som bara går på stadslinje 650). Detta är ett fackligt krav läste jag på ett infoblad i Norrtäljegaraget. Fridströms har takljus på de flesta linjevagnar. Avsaknad av midnattssol gör ju att det rentav blir mörkare i Uppland/Roslagen än i de norra landsändarna. Och landskapet består av många smala krokiga vägar, skog och vilda djur...

Mycket bra av KR att satsa på rejäla helljus! Två runda är minimum. Även i Svealand.


Hur långt söderut hittar man detta? Är Uppland sydligast eller finns det längre söderut? Undrar om det finns nere i t ex Skåne
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ersa

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 20 juli 2007, 20:29:11 PM
Hur långt söderut hittar man detta? Är Uppland sydligast eller finns det längre söderut? Undrar om det finns nere i t ex Skåne

Värmland är väl annars ett annat av de mera sydliga länen med takljus. Där finns det dessutom även godsbussar.  ;D
Att KR är hårda på takljus som standardutrustning beror nog på att man tänker "jämtlandskt" även när det gäller UL-trafik. Det är lite kul att se KR:s gula ledbussar stående på Stockholm Östra med fyra runda extraljus på taket. Men dessa lär nog behövas mellan Rimbo och Östhammar.

Ersa