Dagens lilla utflykt [11 bilder]

Startat av Fredde, 27 november 2008, 16:30:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Dagen till ära har jag varit ledig, så varför sitta inne och glo? :)

Först tog jag en runda till NeoMan i Kungens kurva. Där stötte jag på 3 Neoplan...







och 3 MAN...







Tankarna for i huvudet vad jag skulle åka sen.. Jo! Hölö brukar det ju pratas om här på Bussnack, i med drivern och iväg.

Knappa halvmilen innan avfarten Hölö kom jag ifatt detta ekipage. Busslink 5066, en Scania MaxCi. :'(



Som synes, inga dörrar eller skärmar kvar. Men sittdynor, det fanns det, både i busssen och utmed vägen den färdades... ::)



MaxCi´n på krok till sin sista vila...



Väl framme på skroten fanns bla Busslink 4171



På vägen tillbaka till Stockholm stannade jag till vid Scania i Södertälje, där denna skapelse fortfarande stod kvar, i sällskap med en identisk. Denna var uppmärkt 3607.



Hoppas någon individ var ny för någon.. :)

/Fredde


MGA

Mycket trevliga bilder. Synd på 5066 tycker jag.  :(

Fredde

CitatMycket trevliga bilder. Synd på 5066 tycker jag. :(

Tackar! Ja den såg lite ledsen ut. Försökte streta mot med framhjulen men det gick inte... :'(


Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Oskar A

Citat från: MGA skrivet 27 november 2008, 16:36:02 PM
Mycket trevliga bilder. Synd på 5066 tycker jag.  :(

5066 vill jag minnas nämndes tidigare att den skulle gå till skrot eftersom det var något problem med framvagnen.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

3607 låter ju tyvärr inte som ett Swebusnummer, utan snarare som en sköldpadda, men var ska den? ser ut som en 15 metersbuss och då är de väl inte innerstan som gäller eller?

Peter Rost

På ett cirka, vilka MaxCi är det som skrotats hittils?

/Peter

Rojje

Citat från: homer skrivet 27 november 2008, 19:52:08 PM
3607 låter ju tyvärr inte som ett Swebusnummer, utan snarare som en sköldpadda, men var ska den? ser ut som en 15 metersbuss och då är de väl inte innerstan som gäller eller?

Ska inte Täby få nio stycken Scanior?

Fredde

Tack alla..

CitatWOW, årets bild!

Ja jag får ta och se om den blir nominerad ;D

CitatPå ett cirka, vilka MaxCi är det som skrotats hittils?

/Peter

Tyvärr har jag ingen koll, såg ingen mer MaxCi där. Fanns dock utbrännd kort-Scania där men det såg inte ut som en MaxCi.


MGA

Citat från: Fredde_J skrivet 27 november 2008, 21:39:12 PM
Tack alla..

Ja jag får ta och se om den blir nominerad ;D

Tyvärr har jag ingen koll, såg ingen mer MaxCi där. Fanns dock utbrännd kort-Scania där men det såg inte ut som en MaxCi.



Tror att den utbrända Scania du såg kan vara Märstas 4126 som blev totalt utbränd för ett tag sedan.

Stefan P

Hej

Är det någon som vet vilket bolag som skall ha de vita neoplanerna?

mvh Stefan P

Staffan Sävenfjord

Citat från: Stefan P skrivet 28 november 2008, 11:25:15 AM
Hej

Är det någon som vet vilket bolag som skall ha de vita neoplanerna?

mvh Stefan P

Förmodligen är det demobussar eller bussar som har tagits hit "på spekulation".
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Stefan P


Mange_buss

Citat från: Fredde_J skrivet 27 november 2008, 16:30:57 PM

Tankarna for i huvudet vad jag skulle åka sen.. Jo! Hölö brukar det ju pratas om här på Bussnack, i med drivern och iväg.

Knappa halvmilen innan avfarten Hölö kom jag ifatt detta ekipage. Busslink 5066, en Scania MaxCi. :'(



Som synes, inga dörrar eller skärmar kvar. Men sittdynor, det fanns det, både i busssen och utmed vägen den färdades... ::)



MaxCi´n på krok till sin sista vila...



/Fredde




Nej!!  :o Inte 5066... MOZ 136 tycker jag har varit en sådan bra buss, under mina stockholmsbesök... Det är väl bara att svälja det hela...