070629: Täbygaraget

Startat av Ersa, 13 juli 2007, 13:35:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa


Boggie = En av Marcs favoriter i SL-rött?


Denna front borde man lacka i SL67-oxblod och kroma upp SL-emblemet!  :D




Den krockade, några dar innan Strömblad fotade samma vagn.








Reprisbild på en grön långsam "sköldpadda".  ;)

Niklas Bygdestam

Citat från: Verspieder skrivet 13 juli 2007, 13:35:46 PM


Denna front borde man lacka i SL67-oxblod och kroma upp SL-emblemet!  :D




Har den här bussen verkligen varit i oxblod? Den borde utgöra ett gränsfall
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

virtual1

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 13 juli 2007, 14:45:57 PM


Har den här bussen verkligen varit i oxblod? Den borde utgöra ett gränsfall

Med tanke på att bussen är från '85 och den nya röda färgen kom '86 så finns det väl
en god chans att den vart oxblodsröd - lite lustigt att den hänger på Busslinkgaragets
vägg med Busslinkemblemet på då den bara varit en 'Busslinkare' i drygt fyra månader
innan den skrotades...

Fredde




Lyser linjenumret när det är mörkt då ?? 


//Fredde

Ersa

Citat från: Fredde skrivet 13 juli 2007, 16:39:13 PM
Lyser linjenumret när det är mörkt då ?? 

Det tror jag inte... men visst vore det läckert om man hade en 24V-adapter innanför väggen som via en sladd leder ström ut till "bussens" lysrör i skyltskåpet samt till parkeringsljusen i de fyra strålkastarna. Kan ju iofs vara svårt att byta lysröret utan att göra en lucka i husväggen...

I övrigt vill jag se "bussen" i oxblod pga principens skull, oavsett om den hade denna färg vid leveransen eller ej. Mest för att visa nya unga förare hur en SL-vagn egentligen ska se ut. Och Busslinkdekalen bör nog tas bort då ju bussen ska vara "operatörsneutral".

Carl W

Citat från: Verspieder skrivet 13 juli 2007, 23:20:46 PM
Det tror jag inte... men visst vore det läckert om man hade en 24V-adapter innanför väggen som via en sladd leder ström ut till "bussens" lysrör i skyltskåpet samt till parkeringsljusen i de fyra strålkastarna. Kan ju iofs vara svårt att byta lysröret utan att göra en lucka i husväggen...

I övrigt vill jag se "bussen" i oxblod pga principens skull, oavsett om den hade denna färg vid leveransen eller ej. Mest för att visa nya unga förare hur en SL-vagn egentligen ska se ut. Och Busslinkdekalen bör nog tas bort då ju bussen ska vara "operatörsneutral".

Finns kanppast någon på garaget som har intresse och ork att måla den.

Ersa

#6
Citat från: Carl W skrivet 14 juli 2007, 22:03:47 PM
Finns kanppast någon på garaget som har intresse och ork att måla den.

Precis. Tyvärr är jag inte anställd på Busslink Norrort. Annars hade jag satt igång att fixa på fritiden, om jag fått lov  ;)

Mikael T Nilsson

Citat från: Verspieder skrivet 13 juli 2007, 13:35:46 PM

Den krockade, några dar innan Strömblad fotade samma vagn.


Trevligt bildsvep! Första gången jag ser en B9S med så pass allvarliga krockskador.

Vänliga hälsningar,

Micke
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.