Volvoanställda upprörda över dåliga bussar [Länk]

Startat av Lars Ödlund, 13 november 2008, 09:40:02 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Staffan A

I radioreportaget nämns buss 643. Kan någon säga vad detta är för buss ?

PG

Citat från: Staffan A skrivet 13 november 2008, 11:20:21 AM
I radioreportaget nämns buss 643. Kan någon säga vad detta är för buss ?
Jag lyckades inte höra att 643 nämndes, men de kanske har redigerat reportaget.

Hursomhelst är GS 643 en Volvo 8700 BLE från 2004.

yngrot

Det låter väl som det vanliga bristande underhåll, dålig kvalitet från början???  På morgon har man ju inte tid för att fixa bussen om det strular...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Erling.L

hela den serien har dörr strul pga av elektronik strul som ibland får dörrarna att tappa trycket speciellt om  man inte öppnar o stänger dom en gång innan man kör från start punkt
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

ch

Vänta nu lite? Klagar Volvoanställda på att bussar tillverkade av Volvo är av så dålig kvalitet att bussarna inte fungerar och de Volvoanställda kommer för sent till jobbet? ;) Ingen som ser det ironiska i det...?

Och förresten, borde inte de Volvoanställda ha annat att oroa sig över just nu....? Typ SINA JOBB....

Jag åker buss dagligen, och det har hänt 2 gånger på flera månader att jag har varit sen. Då handlar det om att jag har varit sen i ett byte, men om jag hade åkt en buss tidigare så hade jag klarat bytet även med så liten marginal. Det som det handlar om här är dock industribussarna, och de är ibland mer eller mindre tomma. Jag tror säkert att många av dessa busslinjer kommer att dras in med tanke på alla varsel till Volvo. Varför ska Västtrafik köra linjer till Volvo när det inte jobbar några kvar? Det går faktiskt att åka som alla andra, byta buss nånstans osv.

Nico


Har rensat denna tråd från några inlägg om maffia, elefanter etc. så var vänliga och respektera ämnet i tråden. De som känner för att göra diverse nonsensinlägg kan med fördel lägga dem under 'Ordet är fritt'.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Staffan A

Hörde direktreportaget i Radio Göteborg och det var två arbetare på Volvo Tuve. Det snackades mycket just om buss 643 som tydligen var tursatt i stort sätt varje dag under aktuell vecka