Min bussferie i bilder

Startat av Magne, 10 juli 2007, 15:43:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magne

Endelig er det sommer, og jeg har nå litt tid til å farte rundt å titte på busser og slikt. Jeg oppretter nå en tråd hvor jeg kommer til å vise litt bilder av busser jeg møter på i løpet av ferien.

Jeg fikk besøk av Thomas Olsen, en kamerat fra Bergen som også er glad i busser og slikt. Etter noen dager i Oslo, dro vi med Lavprisekspressen opp til Bergen for å starte "operasjon Hordaland". Jeg skulle kjøpe meg ungomskort der oppe som gjaldt for hele Hordaland, så vi la opp til en reiseferie. Så vi satte oss på LP'en (Lavprisekspressen) og suste oppover. Det virker som om at Thomas er fornøyd med bussen!



Vi tok en liten pause på Aurland, og der stod det en liten gammel traver på siden av oss.



Når vi kom til Gudvangen, fikk vi en 5 minutter der også. Der stod det en stor og flott rosa Starliner!



Det som gjorde denne bussen komplett, var dette "klistremeket" som var på døra!



Ferden med ungdomskortet var i gang. Vi hadde sett noen bilder av en artig liten ferje ved navn Fjordgar vil ville teste ut. Dette gjorde vi!





På vei inn til byen igjen, syns jeg så noe kjennt inni en bakgate. Vi trykka på stoppknappen, og løp bort å fant denne doningen.



Nok en Starliner dukket opp, denne uten speil.



Det var også en Cityliner i byen, denne også uten speil. Demonterer Neoplan speilene når de parkerer, eller er det en speiltyv i byen?



Vi begge kjenner en som kjører på Kystbussen, så vi satte nesa mot Haugesund og Stavanger for å bli med på en busstur i 9700.



Vi bestemte oss for å overnatte i Haugesund og bli med en runde til til Stavanger dagen etterpå. Med på kjøpet fikk vi også en runde med Flybussen på morgonen. Denne dagen, tok vi liksågodt en av de nyeste bussene og dro avsted. På flyplassen lekte vi oss med skiltkassa og fant ut at Danmark var en fin plass å reise til.



Tilbake i Haugesund, ble vi møtt av den lokale lederen for RHF der oppe. Her fikk vi et stort innblikk i rutebilhistorien i Haugesund, og som bonus, fikk vi dette!



Dette var virkelig toppen av kransekaka! Hverken jeg eller Thomas hadde noen gang kjørt med veteranbuss før, så dette var virkelig artig å få oppleve! Vi kjørte opp til en annen buss, så det ble faktisk dobbelt opp.



Så bar det tilbake på rutebilstasjonen i Haugesund og vi gjorde oss klare for runde to til Stavanger. Jeg og Thomas var bagasjemenn, og ble introdusert i bussen denne gangen. På vei hjem fra Stavanger fikk vi til og med stormende jubel. Det var en sjelden opplevelse med applaus i en Noeway buss. Ikke nok med det, men vi satt å fleipa en del med sjåføren. Ganske mange i bussen satt å lo som det dura... Ikke hver dag det er gratis underholdning på Kystbussen, nei.

Sånn, da fikk jeg i korte trekk oppsummert den første store utflukten denne ferien. Håper at bildene faller i smak. Det er ca. 200 - 250 til der de kommer fra, så skrik ut om det er noe mer som er spennende. Jeg har masse ferjebilder og andre ting også, så jeg vil påstå at dette var en vellykket start på ferien!
Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no