070628: SL/UL/Ötraf/Westin

Startat av Ersa, 08 juli 2007, 18:08:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa










Snart är det väl bara UL:s vagnar, samt Fridströms röda som har normalgolv kvar i Roslagen.




Mer normalgolv på en 600-linje.



Ulrik Berggren

Vad nu, har UL/KR börjat köra 641:an? ::)

/UB

Karsten

Nej, men det står väl ändå Swebus va?

Det är vad jag vet en del av det utbyte som sedan länge förekommit mellan Swebus Uppsala och Busslink Norrtälje. 641:an de kör kopplas i Norrtälje med antingen 807 eller 809, och i Hallstavik med 805. Sköldpaddsbuss kör i utbyte någon/några slängar på suspekta linjer runt Uppsala.

Ulrik Berggren

Citat från: Karsten skrivet 09 juli 2007, 13:19:47 PM
Nej, men det står väl ändå Swebus va?

Det är vad jag vet en del av det utbyte som sedan länge förekommit mellan Swebus Uppsala och Busslink Norrtälje. 641:an de kör kopplas i Norrtälje med antingen 807 eller 809, och i Hallstavik med 805. Sköldpaddsbuss kör i utbyte någon/några slängar på suspekta linjer runt Uppsala.

Där ser man :) Har detta utbyte gällande 641:an pågått länge? Innebär detta att röda bussar kan siktas även på UL805 och 809?

bjalle

Citat



Den här platsen kännner man igen..Dels sen min stockholmsresa i April samt när vi var på väg till Norrtälje med husvagnen vid kristi flygare. Då övernattade vi på parkeringen till vänster i bild :)

Ersa

#5
Citat från: Ulrik Berggren skrivet 09 juli 2007, 13:24:40 PM
Där ser man :) Har detta utbyte gällande 641:an pågått länge? Innebär detta att röda bussar kan siktas även på UL805 och 809?

Jajamen, man ser ofta röda "sköldpaddor" på UL 805 & 809.
Jag tror att man även körde någon vända på UL888 Uppsala-Björklinge-Uppsala förr på något uppehåll mellan två 807:or. Iaf enligt några år gamla UL-tidtabeller där alla operatörer per linje angavs.