Huvudmeny

Swebusskolan

Startat av a32, 09 september 2008, 16:42:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

a32

Swebus 2851 och 2940 i Brommahallen.









/a32   ;)


Davve

Har tänkt att söka dit, får man kanske rulla med dessa vagnar då. :P

Tommy E

Jaså, 2940 är där nu. Jag har åtskilliga gånger observerat den i Tappströmsgaraget på Ekerö.

Här är den i Solbacka på Färingsö den 5 mars i år.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Jan

Utbildar Swebus med manuell växellåda. 2940 var när den fanns i Skåne en väldigt trevlig buss att köra.
I branschen 37 år

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Jan skrivet 09 september 2008, 18:58:53 PM
Utbildar Swebus med manuell växellåda. 2940 var när den fanns i Skåne en väldigt trevlig buss att köra.
Var i Skåne var 2940 placerad?

Robban

Fina bilder där a32 men undrar om det var en förarelev eller om det var läraren själv som backade in 2940??.
För hade man tittat bättre i backspegeln så hade man då upptäckt att man backat ner staketet bakom bussen så det lutar in på tunnelbanans spårområde för att komma bakom spärrlinjen till spårvägens spår  ;D

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Karsten

Citat från: Robban skrivet 10 september 2008, 20:07:40 PM
Fina bilder där a32 men undrar om det var en förarelev eller om det var läraren själv som backade in 2940??.
För hade man tittat bättre i backspegeln så hade man då upptäckt att man backat ner staketet bakom bussen så det lutar in på tunnelbanans spårområde för att komma bakom spärrlinjen till spårvägens spår  ;D

/Robban


Visst är det underbart! Här ska det utbildas rattvridare... ;)

a32

Citat från: Robban skrivet 10 september 2008, 20:07:40 PM
Fina bilder där a32 men undrar om det var en förarelev eller om det var läraren själv som backade in 2940??.
För hade man tittat bättre i backspegeln så hade man då upptäckt att man backat ner staketet bakom bussen så det lutar in på tunnelbanans spårområde för att komma bakom spärrlinjen till spårvägens spår  ;D

/Robban


Thanks Robban
Jo jag märkte det, kanske nån elev som backat för långt.
Tur i oturen att staketet inte for ut på tunnelbanespåret vid påkörningen.

/a32   ;)