Nattsuddare i Västerort linje 196-198

Startat av Jimmy, 04 september 2008, 12:00:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jimmy

Hej.
Enligt Stockholms stads hemsida så är Drottningholmsvägens lokalgata ner mot Lindhagensplan avstängd 8 juni till 5 september 2008 för ledningsarbeten. Det betyder väl att nattbussarna på linje 196-198 västerut/norrut från Fridhemsplan får åka alternativa vägar till Lindhagensplan. Någon som känner till hur de kör i stället? Via Västerbroplan - Gjörwellsgatan eller Sankt Göransgatan - Kellgrensgatan?

Jimmy

Wolfie

Citat från: Jimmy skrivet 04 september 2008, 12:00:18 PM
Hej.
Enligt Stockholms stads hemsida så är Drottningholmsvägens lokalgata ner mot Lindhagensplan avstängd 8 juni till 5 september 2008 för ledningsarbeten. Det betyder väl att nattbussarna på linje 196-198 västerut/norrut från Fridhemsplan får åka alternativa vägar till Lindhagensplan. Någon som känner till hur de kör i stället? Via Västerbroplan - Gjörwellsgatan eller Sankt Göransgatan - Kellgrensgatan?

Jimmy


Det borde vara det första av alternativen, den vägen är dessutom orangeskyltad. Den andra vägen verkar som en ganska lång omväg, särskilt för 198, 196 och 197 skulle man ju kunna ta den vägen, men då måste man dra in hållplatserna på Lindhagensgatan också för att inte behöva köra fram och tillbaka på den till Lindhagensplan. I den motsatta riktningen har det varit så längre tid redan, då rampen mot Fridhemsplan försvann rätt tidigt i projektet.

Magnus_J

japp de går samma väg åt båda hållen.

Jimmy

Tack för både en "Det borde" (som jag själv anade) och en "japp de går" (dvs en bekräftelse).  Då kan jag med gott samvete uppdatera mina linjehistoriker för nattbussarna i området.

Jimmy

Magnus_J

har själv kört den vägen,
(196 och 197 går ej på helgnätter.. )