Bilder från "Silja Galaxy" !!

Startat av at1981, 02 september 2008, 21:00:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Hejsan!

Här kommer bilder från "Silja Galaxy"!


"Silja Galaxy" vid Värtahamnen:


Utanför "Starlight palace" ombord på fartyget:


Scenen i "Starlight palace" ombord på fartyget:



<b>Inne i "Starlight palace" ombord på fartyget:</b>


Hyttkorridor på plan 5 ombord på färjan:


"Silja Galaxy" i Turku:


Frukostbuffén ombord på fartyget:



Utanför "Cosmetic boutique" ombord på fartyget:


Fartygets informationsdisk:



Entrén till "Cosmetic boutique" ombord på fartyget:


Vid ingången till cafeteria ombord på fartyget:


"Moonlight Dance Bar" ombord på fartyget:


Fartygets cafeteria:


Utanför "Children´s shop" ombord på fartyget:


<b>Vid en av fartygets barer:</b>


<b>Utanför "Playstation" ombord på fartget:</b>


<b>Inne i "Playstation" ombord på fartyget:</b>


<b>Vid en av fartygets barer:</b>


<b>Vid "Cigarr Club" ombord på fartyget:</b>




<b>Korridor utanför sviterna ombord på fartyget:</b>


<b>En av fartygets livbåtar:</b>


Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

jocks74

väldigt fina bilder från en väldigt ful båt,enligt min åsikt alltså :)

Möllers


jocks74

nja är väl 2-3 år gammal överflyttad från tallinks linje helsingfors-tallin till siljalines linje stockholm - åbo

Henrik Palmqvist

#4
Fina bilder :).

Vad beträffar namnet på fartyget, så är det m/s Galaxy. Men hon kommer senare i höst att döpas om till m/s Silja Galaxy.

Har ännu inte haft förmånen att åka med henne, har försökt att bli bokat där, men har altid varit fullt de gånger jag hade kunnat haft möjlighet.  Hoppas att hon är lika bra som sin företrädare m/s Silja Festival, en av mina favoritfärjor mellan Sverige och Finland.

Roligt med en "ny" turistfärja mellan Sverige och Finland.  Senaste nybygget (kryssningsfärja),  som sattes i trafik mellan Sverige och Finland var Silja Europa 1993, då hon sattes in på linjen Stockholm-Helsingfors.

m/s Galaxy är den nyaste färjan (kryssningsfärja) idag som trafikerar mellan Sverige och Finland. Sen kommer Silja Europa byggd 1993, och efter henne, Viking Line´s m/s Gabriella byggd 1992. Silja Symphony 1991, Silja Serenade 1990. Resterande är byggda under andra hälften av 1980-talet (Viking Line´s m/s Amorella, m/s Isabella och m/s Mariella).



/ Henrik

Fredde

Du glömde ränka upp Cinderella, en båt jag aldrig har åkt dock.

Detta fartyg är från 1989 och löpande renoverad. Det sista slutfördes nu under sommaren.

/Fredde


Henrik Palmqvist

#6
Citat från: Fredde_J skrivet 03 september 2008, 01:34:32 AM
Du glömde ränka upp Cinderella, en båt jag aldrig har åkt dock.

Detta fartyg är från 1989 och löpande renoverad. Det sista slutfördes nu under sommaren.

/Fredde


Men hon går inte på Finland. Visserligen är hon en f.d Finlandsfärja, men idag trafikerar hon som "kryssningsfartyg" mellan Stockholm och Mariehamn, med vissa undantag, bl.a gör hon några kryssningar till Visby och Tallinn varje år, samt privat charter. Tar inte varken frakt eller personbilar, däremot andvänts bildäcket som "parkeringshus" för kryssningsresenärerna.

Idag trafikerar förljande färjor mellan Sverige och Finland:

Silja Line:

Silja Serenade, Silja Symphony, Silja Europa, Galaxy samt Seawind

Viking Line:

Isabella, Amorella, Mariella, Gabriella

FinnLink:

FinnFellow,FinnEagle,FinnClipper samt FinnSailor

RG-Line:

RG1

/ Henrik

Fredde

CitatMen hon går inte på Finland. Visserligen är hon en f.d Finlandsfärja, men idag trafikerar hon som "kryssningsfartyg" mellan Stockholm och Mariehamn, med vissa undantag, bl.a gör hon några kryssningar till Visby och Tallinn varje år, samt privat charter. Tar inte varken frakt eller personbilar, däremot andvänts bildäcket som "parkeringshus" för kryssningsresenärerna.

/ Henrik

Ja det är sant, så långt tänkte jag dock icke.