Att vara turist i Uppsala län nuförtiden...

Startat av Patrik, 27 augusti 2008, 11:02:27 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Nu måste man ju köpa periodbiljett för att få åka med regionbussarna i Uppsala län men korten med de kortaste tiderna verkar ligga på 15 dagar, finns det något annat alternativ eller måste man köpa ett sånt kort för att få åka någonstans i länet?

Om det är så så tycker jag att UL borde hitta på nya kort som dagskort, veckokort osv.

Stinsen

Citat från: Patrik skrivet 27 augusti 2008, 11:02:27 AM
Nu måste man ju köpa periodbiljett för att få åka med regionbussarna i Uppsala län men korten med de kortaste tiderna verkar ligga på 15 dagar, finns det något annat alternativ eller måste man köpa ett sånt kort för att få åka någonstans i länet?

Om det är så så tycker jag att UL borde hitta på nya kort som dagskort, veckokort osv.

Vad menar du? Det går fortfarande bra att köpa enkelbiljett på bussen. Det som man inte längre säljer på bussen är periodkort.

Björn Ax

Annars kan du ju köpa uppsala kortet.

http://www.uppland.nu/DynPage.aspx?id=26207

Det är fria bussresor på det kortet. Kostar 125kr. Gäller ett dygn.

Patrik

Citat från: Stinsen skrivet 27 augusti 2008, 11:56:33 AM
Vad menar du? Det går fortfarande bra att köpa enkelbiljett på bussen. Det som man inte längre säljer på bussen är periodkort.

Jaha, då har jag missuppfattat allt :)

Bussmicke

Vad är det för fel på 20-resorskortet som du köpt förr?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 30 augusti 2008, 23:19:42 PM
Vad är det för fel på 20-resorskortet som du köpt förr?

Jag köpte ungdomskortet...