Korkad Hållplats

Startat av Magnus_J, 27 augusti 2008, 04:31:57 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus_J

Jag skriver inget. blir bara så irriterad på placeringen,


JDS

Visst, men vad är problemet? Du ska ju ändå inte svänga höger vid Regeringsgatan så du har egentligen ingen anledning att fortsätta i den filen.

Niclas Wennerlid

Tror snarare Magnus tänker på den trafiksituation som uppstår i samband med att bussen stannar där. Flertalet fordon måste byta fil i rondellen och en redan ansträngd trafiksituation blir mer ansträngd eftersom det ofta är köer i vänsterfil då många skall till Sveavägen.

//Niclas

Ivo

Citat från: Niclas Andersson skrivet 27 augusti 2008, 08:15:13 AM
Tror snarare Magnus tänker på den trafiksituation som uppstår i samband med att bussen stannar där. Flertalet fordon måste byta fil i rondellen och en redan ansträngd trafiksituation blir mer ansträngd eftersom det ofta är köer i vänsterfil då många skall till Sveavägen.

//Niclas

:'( Japp sådan är vardagen för linje 47 & 69. Bra bild på dålig placering av fordon.  ::)
Ivo

Robert Brink

Är väldigt less på dessa missfoster till bussar som har "egna" hpl lite överrallt, finns det en lastzon tex , så tycker dom att den är deras hpl! Och denna tog väl priset! Kan ingen rulla ner skrotet i sjön?

//R

Jonas Strömblad

Eller så kör vi ner med lite svenskregade bussar och blockerar trafiken i Köpenhamn  ;D
/J

JDS

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 28 augusti 2008, 16:14:27 PM
Eller så kör vi ner med lite svenskregade bussar och blockerar trafiken i Köpenhamn  ;D
/J

Det hjälper inte, verksamheten är svensk. Att bussarna är danskreggade lär bero på att opentop-dubbeldäckare inte är tillåtna i Sverige p g a elfaran, jag har inte brytt mig om att kolla upp det men om jag skriver det här så ger jag mig sjutton på att någon gör det!