Efter malmö resan.

Startat av Möllers, 24 augusti 2008, 21:08:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocks74

Citat från: Mattias Möller. skrivet 26 augusti 2008, 20:58:22 PM
Blir en ny resa på torsdagen då ska jag till Malmö o Lund då har laddat buss kordet har nu 300 på det  8)
ännu fler fina bilder därifrån då  :D

Möllers

jo blev inte nöjt ifrån malmö ska fota där i fler timma nu minnt 3 timmar då i malmö  ;D

jocks74

Citat från: Mattias Möller. skrivet 26 augusti 2008, 21:07:55 PM
jo blev inte nöjt ifrån malmö ska fota där i fler timma nu minnt 3 timmar då i malmö  ;D
då har vi nått att se fram imot :)

Möllers

jo då här ska fotas den dagen  ;D

jocks74


Möllers

#35
jo har mer självtroende nu efter jag var i trelleborg o malmö känns rätt så bra tycker jag man vågar åka på fler ställe för vågade jag knappt åka till helsingborg knappt men nu vågrar man vad som helst nästan.
Brykade ni inte får det om ni fotar i andra städer som ligger långt borta hos är.

Patrik

Citat från: Mattias Möller. skrivet 26 augusti 2008, 21:19:57 PM
jo har mer självtroende nu efter jag var i trelleborg o malmö känns rätt så bra tycker jag man vågar åka på fler ställe för vågade jag knappt åka till helsingborg knappt men nu vågrar man vad som helst nästan.
Brykade ni inte får det om ni fotar i andra städer som ligger långt borta hos är.

Att åka långt bort är bara "häftigt", det är en upplevelse och man mår bra.

/Säger jag som tänker åka bort snart igen!

Möllers

Håller med är häftigt man utvecklas mer o mer som en fotograf med ner man är på fler städer med.

jocks74

blir ju alltid nytt med nya städer också ju,finns ju en hel del busstrafik i malmö ju :)

Patrik

Man träffar också nya människor och får se hur dom lever sina liv.

jocks74

du får komma upp till jönköping å fota lite,tycker det är lite bilder här ifrån ;)

Möllers

jo nya människor träffar man med ner man är ute o fotar.

Cyklisten

Jag minns när jag var i Göteborg för första gången. Det var en riktig spontanresa, kände inte till staden, men jag började promenera, sen tog jag en slumpmässig spårvagn (man kommer ju ändå tillbaks med samma linje), åter lite promenad, åkte till Mölndal, spårvagn till chalmers, sen dubelledbuss tillbaks och det blev riktigt många bilder.  Och man lär sig mycket av staden när man reser lite oplanerat.
Ska du till Malmö så passa på att besöka Värnhem, kanske gå lite längs Drottninggatan, där går det många regionbussar, svänger du en bit efter Latinskolan (korsningen med Amiralsgatan) hamnar du på Gustav Adolfs Torg, där nästan alla viktiga stadsbusslinjer (utom 3) möts. Därifrån kan du åka antingen mot Centralen (buss 2,4,5,7,8) eller Södervärn (1,2,6,7,8). Ska du till Södervärn från Centralen kan du alltså välja mellan 2,7,8, men även 35.
Går man vilse är det bara att hitta en buss skyltad "via Södervärn" eller liknande. Och man kan förstås fråga någon ute på gatan, detta är ingen skam  ;)

Möllers

#43
Tack jo jag gick lite rund där fotade lite över allt i södervärn har tänkt åka till Centrum o Malmö C denna gång o Södervärn med fota om jag hinner.
Det som lågar mig man får åka med volvo Vega o Volvo 8700 mycket roligare buss åka med en MAN bussarna.
En fråga var håller swebus Express bussarna i Malmö då skulle vara collt fota en när bild på en om den stor stilla helst en ny volvo 9700 fina bussar det  ::)

Simon Bertilsson

Swebus express stannar väl vid svävarterminalen? Gångavstånd från centralen.